Samstag, 24. September 2011

واشنگتن پست : خرابکاری بجای جنگ علیه تلاش مشکوک ايران در توليد بمب اتمی

 واشنگتن پست زیرعنوان "مقامات سابق نشانه هائی از تشديد خرابکاری آمريکا و متحدانش در تلاش های اتمی ايران می بینند" يک گزارش آسوشیتدپرس را نقل می کند که می گويد برنامه های اتمی و انرژی درگير بدبياری در ایران در دو سال گذشته با يک رشته از پسرفت ها و وقايعی ناگوار و مصیبت بار مواجه بوده است.
ترورکنندگان، سه دانشمند مرتبط با برنامه اتمی ايران را کشتند. کرم کامپیوتری استاکس نت، که به آلوده ساختن کامپیوترها در سطحی جهانی شهرت دارد، در ايران فقط يک هدف را برگزيد، و آن حمله به وسائل و تجهیزاتی بود که قادرند اورانیوم قابل استفاده در تسليحات اتمی را توليد کنند. در همین حال دهها انفجار در خطوط انتقال گاز کشور رخ داد که در مورد آنها توضیح وتوجيهی ارائه نشده است ، و نخستين نیروگاه برق اتمی ايران نیز با نقایص فنی و تجهیزاتی عمده ای مواجه شد که تکنسين ها تلاش می کنند با برطرف ساختن آنها اين نیروگاه را به مرحله بهره برداری برسانند.

آیا ایران صرفا بدشانسی آورده است؟ احتمالا نه.

مقامات پیشین آمریکائی یادآوری می کنند که آمريکا گرچه حمله و ضربه زدن به تروريست ها بوسیله هواپیماهای بی سرنشين را به عنوان اقدامی جنگی عليه ستیزه گران قابل توجیه می داند، ولی ترورکردن را غیرقانونی می شناسد.

اما در اینکه دولت اوباما برای مختل ساختن تلاش های مشکوک تهران در امورمربوط به تسلیحات اتمی يک برنامه خرابکاری را دنبال می کند جائی اندک برای شک و تردید است.

مارک فیتزپاتریک، يک مقام سابق در وزارت امورخارجه آمريکا در اشاره به برنامه اتمی ايران می گويد "من شکی ندارم که آمريکا و کشورهای ديگر در خرابکاری صنعتی عليه برنامه مورد نگرانی شان دست داشتند".

مقامات پیشین می گویند آمريکا مراقب بوده است فقط تاسیسات مورد ظن در برنامه تسليحات اتمی را هدف بگیرد و از اقداماتی که به بروز تلفات و صدمات جانبی دیگر منجر شود، اجتناب ورزد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen