Freitag, 23. September 2011

احمدی نژاد : در حوادث بعد از انتخابات33 نفر کشته شدند كه بیش از دو سوم آنها از نیروهای انتظامی یا مردم عادی هوادار دولت بودند!


احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگاران آمریكایی گفت: متاسفانه 33 نفر در حوادث بعد از انتخابات كشته شدند كه بیش از دو سوم آنها از نیروهای انتظامی یا مردم عادی هوادار دولت بودند
به گزارش ایرنا آقای احمدی نژاد در نشستی با 20 نفر از شخصیت های رسانه ای آمریكایی كه در هتل 'واریك' محل اقامت وی برگزار شد در پاسخ به سوالی در این خصوص اظهار داشت : ما برای درمان 800 هزار بیمار نیاز به سوخت 20 درصد برای راكتور تحقیقاتی تهران داریم، اگر آژانس و یا كشورهای تولید كننده تضمین دهند كه سوخت این راكتور را تامین می كنند، غنی سازی 20 درصدی را متوقف می كنیم.
یكی از حاضران ادعا كرد كه دولت ایران با افراد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری برخورد می كند. رییس جمهوری گفت: شما می توانید قضاوت خودتان را داشته باشید. در ایران انتخاباتی با بالاترین میزان دمكراسی برگزار شد. رقبا و نامزدهای انتخاباتی از تمام ظرفیت ها استفاده كردند، عده ای هم تظاهرات كردند.
وی گفت: اگر در آمریكا عده قلیلی ساختمان را تخریب كنند یا خودروها را به آتش بكشند، پلیس در برابر آنها چه خواهد كرد؟ حساب آنان از رای دهندگان جداست. ما از كسی نمی پرسیم كه به چه كسی رای دادید. دستگاههای نظارتی رسیدگی و نتیجه را اعلام كردند. مخالفان هم به اتفاق اعلام كردند كه سند و مدركی دال بر تخلف در انتخابات ندارند.

احمدی نژاد  حساب مردم را از آشوبگران جدا دانست و تصریح كرد: متاسفانه 33 نفر در این حوادث كشته شدند كه بیش از دو سوم آنها از نیروهای انتظامی یا مردم عادی هوادار دولت بودند. وی افزود : روزانه 30 نفر در درگیری پلیس در آمریكا كشته می شوند. آیا می توانیم بگوییم كه پلیس مردم را سركوب می كند؟
نماینده روزنامه نیویورك تایمز سوال كرد: آیا از تكرار سرنوشت حسنی مبارك نگران نیستید؟
احمدی نژاد با بیان اینكه 'ما چرا باید نگران باشیم؟' گفت: آنهایی كه باید نگران باشند كسانی هستند كه دیكتاتورها را حمایت كردند. رژیم مبارك مورد حمایت كه بود؛ آمریكا یا ایران؟ ما از هیچ دیكتاتوری حمایت نكردیم. رژیم های تونس و مصر مورد حمایت غرب بودند.
وی روابط ملتها با ایران را بسیار خوب توصیف كرد و گفت: ملتهای آسیا، آفریقا، آمریكای جنوبی و حتی اروپا و آمریكای شمالی با ما خوب است.70 درصد ملت آمریكا با سیاستهای دولت آمریكا علیه ایران مخالفند. این به معنی همبستگی میان ملتهاست.
وی ادامه داد: كشورهایی كه حتی یك انتخابات در آنها برگزار نشده است، مورد حمایت قاطع آمریكا هستند. آنها مردمشان را در خیابانها سركوب می كنند. ما در روش ها بحث داریم. دخالت بیگانگان مشكلی را حل نمی كند بلكه آن را تشدید می كند. ناتو نمی تواند دمكراسی را برای مردم هدیه كند. اگر اجازه دهند كه افرادی خارج از احزاب رسمی در كشورهای غربی كاندیدا شوند، خواهید دید كه مطالبات مردم در اروپا و آمریكا چیست.
نماینده سی .ان.ان نظر احمدی نژاد  را درباره رییس جمهوری آمریكا و سخنان احمدی نژاد در خصوص نبود دگرباشان (همجنسگرایان) در ایران جویا شد.
وی گفت: درباره همجنسگرایان حرف ما تغییر نمی كند. در ایران همجنس بازی عمل زشت محسوب می شود. آنها شرم دارند و در جامعه شناخته شده نیستند. این عمل بسیار زشت است و بر خلاف تعلیمات الهی و پیامبران و انسانیت است. به عنوان دولت نمی توانم جلوی این افراد را بگیرم.

یكی از شركت كنندگان سوال كرد: چین بزرگترین خریدار نفت از ایران است. آیا سركوب مردم در غرب چین را محكوم می كنید؟
احمدی نژاد گفت: دولتهای غربی برای فروش كالاهای خود شروط سیاسی می گذارند. ما این را قبول نمی كنیم و سیاستهای خودمان را داریم. این را به آمریكا هم می توان گفت كه همیشه از مخالفین رقبای خود حمایت می كند و اسم آن را دمكراسی می گذارد، حتی اگر در اقلیت محض باشند.
زمانی شاه دیكتاتور مطلق در ایران بود و زندانها از آزادیخواهان پر بود. دولت آمریكا از شاه در مقابل قیام حركت مردم ایران حمایت كرد و درست از فردای پیروزی انقلاب جلوی ملت ایران ایستاد. در 32 سال گذشته 32 انتخابات كاملا آزاد در ایران برگزار شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen