Sonntag, 14. Oktober 2012

آلمان خواستار تحریم‌های تازه وشدیدتر علیه ایران شد


در آستانه اجلاس وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، وزیر امور خارجه آلمان خواستار تشدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه برنامه اتمی ایران شد. افزون بر بخش‌های مبادلات مالی وبانکی، صادرات گاز، بخش حمل ونقل و تجارت، اتحادیه اروپا در نظر دارد برای نخستین بار، بخش مخابرات ایران، خصوصاً شرکت‌های ایرانی مخابرات را مورد تحریم قرار دهد.
گیدو وستروله*- وزیر امور خارجه آلمان، امروز طی بیانیه‌ای اعلام داشت، با توجه به آنکه طی ماه‌های اخیر هیچ تحول مثبتی در خصوص پرسش‌های اصلی مربوط به برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صورت نگرفته است، در نتیجه اتحادیه اروپا با تشدید تحریم‌ها باید فشارها را بر جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

گیدو وستروله، گفت که با تصویب و اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران، اتحادیه اروپا باید فردا یک پیام محکم و روشن به جمهوری اسلامی ارسال دارد.

وزیر امور خارجه آلمان، همچنین گفت که هنوز یک فرصت دیگر باقی مانده تا مذاکرات به هدف ممانعت ایران از دستیابی به سلاح اتمی به نتیجه برسد.
 وی تأکید کرد که زمان یک راه حل سیاسی درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران فرا رسیده است.

بگفته دیپلمات‌های اروپایی، اتحادیه اروپا در نظر دارد یک سری تحریم‌های تازه و شدید علیه ایران اعمال نماید. این تحریم‌های تازه که خصوصاً مبادلات مالی، صادرات گاز، بخش حمل ونقل و تجارت را شامل میگردند در روز جمعه بوسیله نمایندگان اتحادیه پیشنهاد گردیده و قرار است فردا در اجلاس وزرای امورخارجه اتحادیه اروپا تصویب گردد.

اتحادیه اروپا همچنین در نظر دارد برای نخستین بار، بخش مخابرات ایران خصوصاً شرکت‌های ایرانی مخابرات را مورد تحریم قرار دهد. به گفته یک دیپلمات اروپایی، این شرکت‌ها از سوی اتحادیه اروپا متهم به پشتیبانی مالی از رژیم حاکم بر ایران هستند.

این دیپلمات، در باره تحریم مبادلات مالی بانک‌های ایرانی با بانک‌های اروپایی گفت که این مبادلات از سطح نسبتاً پائینی به بالا ممنوع خواهد شد.
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen