Sonntag, 18. September 2011

"سرنخ اختلاس بزرگ به دفتر احمدی‌نژاد می‌رسد"


پس از نشست غیرعلنی ۲۷ شهریور مجلس جزییات بیشتری در مورد اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی افشا شده است. دادستان از دستگیری ۱۹ متهم این پرونده خبر داده و عده‌ای سرنخ اختلاس را مرتبط با دفتر احمدی‌نژاد عنوان می‌کنند.

دادستان کل کشور، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای که از سوی رئیس قوه قضاییه به عنوان مامور ویژه‌ی پیگیری پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی معرفی شده در یک نشست خبری در اهواز اعلام کرد تا کنون ۱۹ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت و عده‌ای ممنوع‌الخروج شده‌اند.
انتقاد دادستان از عدم همکاری اعضای دولت
چند ساعت پیش از انتشار اظهارات محسنی‌اژه‌ای، وزیر اقتصاد شمس‌الدین حسینی و محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، که برای ادای پاره‌ای توضیحات در نشست غیر علنی مجلس حضور داشتند، اعلام کرده بودند افراد مظنون در این اختلاس شناسایی و بعضا بازداشت شده‌اند. دادستان کل کشور این سخنان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و اعضای دولت را به عدم همکاری با دستگاه قضایی و "فرافکنی" متهم می‌کند.
دادستان کل کشور می‌گوید «باعث تاسف است که برخی افراد به جای این‌که برای فساد بزرگی که صورت گرفته است، از مردم عذرخواهی کنند و بگویند چه زمینه‌ای بوده که موجب این مساله شده است و در معرفی افراد خاطی و ارائه اسناد، به قوه قضاییه کمک کنند، به فرافکنی اقدام و در مصاحبه‌هایشان ادعا می‌کنند که همه مظنونان را شناسایی کرده‌اند.»

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen