Montag, 16. Juli 2012

«پلیس آگاهی: مراقب مرغ‌قاپ‌ها باشید»


 در گزارش این معاونت آمده است: معمولا افراد مرغ‌قاپ در اطراف سوپر پروتئینی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار یا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند. بنابراین هنگام دریافت مرغ از این اماکن مراقب اطراف خود به ویژه موتورسیکلت‌سواران باشید.
چنان‌چه به علل مختلف مجبورید مرغ خود را در کیسه یا ساک دستی حمل کنید، سعی کنید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده کنید. هم‌چنین هنگام حمل مرغ نقد حتما از اتومبیل استفاده کنید و از پیاده رفتن بپرهیزید. در ادامه این هشدارها آمده است: از به نمایش گذاردن مرغ همراه خود و بحث درباره قیمت و نحوه خرید آن بپرهیزید. هم‌چنین هنگامی که قصد بازدید اتومبیل را دارید، مرغ را درون خودرو نگذارید. هنگام حمل مرغ از خیابان‌های خلوت تردد کنید.
در صورت امکان تلاش کنید مرغ را داخل کیسه مشکی بگذارید تا داخل آن دیده نشود. برای گمراه کردن اذهان، می‌توانید دو شاخه کرفتس را کنار آن بگذارید تا سارقان تصور کنند شما توان خرید مرغ را ندارید و گیاه‌خوار شده‌اید.
باید در نظر داشته باشید که مرغ‌قاپی معمولا با موتورسیکلت‌های تندرو و یک نفر سرنشین با کاسکت انجام می‌شود؛ بنابراین مواظب این قبیل موتورسواران باشید. مرغ را با دستی که در مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کنید و از حرکت در سطح سواره‌ خیابان بپرهیزید. هنگام باز کردن در اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی نیز از گذاشتن مرغ بر روی زمین خودداری کنید.
ممکن است پس از خروج از فروشگاه، اتومبیل‌تان توسط سارقان پنچر شده باشد. بنابراین ابتدا مرغ را داخل اتومبیل قرار دهید و در اتومبیل را قفل کنید و سپس اقدام به پنچرگیری کنید. در هنگام استفاده از تلفن، مرغ را نزدیک بدن‌تان یا در دستی که آزاد است نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته‌اید؛ اما اگر مرغ‌تان قاپیده شد، آن را رها کنید تا مورد حمله قرار نگیرید و یا به دنبال کیف کشیده نشوید.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen