Mittwoch, 7. Dezember 2011

راه اندازی سفارتخانه مجازی آمریکا در ایران + پیام هیلاری کلینتون


 ایالات متحده آمریکا پس از بیشتر از سه دهه قطع روابط سیاسی با ایران،سفارتخانه مجازی خود را در محیط اینترنت برای ارتباط با شهروندان این کشور راه اندازی کرده است.
سایت سفارتخانه مجازی آمریکا در تهران که سه شنبه ششم دسامبر به دو زبان فارسی و انگلیسی شروع به کار کرد، حاوی اطلاعات مختلف درباره نحوی تقاضای روادید سفر به ایالات متحده و تحصیل در دانشگاه های این کشور است.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در اواخر ماه اکتبر در مصاحبه با بی بی سی فارسی و صدای آمریکا از راه اندازی این سفارتخانه مجازی خبر داده بود که با واکنش تند مقام های جمهوری اسلامی مواجه شد.
وزارت امور خارجه ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد این سفارتخانه مجازی می تواند"درغیاب روابط مستقیم مانند پلی میان مردم ایران و آمریکا" عمل کند.
وزارت خارجه آمریکا پیش تر برای تسهیل ارتباط با شهروندان ایران در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر حساب کاربری به زبان فارسی راه اندازی کرده بود.
هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی ویدیویی به مناسبت راه اندازی سفارتخانه مجازی گفت: "از آنجایی که ایالات متحده و ایران فاقد روابط سیاسی هستند، ما فرصت های مهمی را برای گفت و گو با شما، شهروندان ایران از دست داده ایم."
خانم کلینتون ادامه داد: "این جایگاهی برای ماست تا با یکدیگر به طور آزادانه و بدون ترس درباره ایالات متحده، سیاست های ما، فرهنگ ما و مردم آمریکا ارتباط برقرار کنیم."
سفارتخانه مجازی ایالات متحده بیشتر برای اطلاع رسانی به شهروندان ایرانی راه اندازی شده است و اتباع این کشور برای سفر به آمریکا کماکان باید به کنسولگری های این کشور در منطقه سفر کنند.
وزارت خارجه آمریکا گفته است که این سایت همچنین به ایرانی ها امکان می دهد تا نظراتشان را درباره سیاست های ایالات متحده به مقام های این کشور منتقل کنند.
مسوولان این وزارتخانه همچنین از آمادگی بالای سایت سفارتخانه مجازی برای مقابله با حملات اینترنتی خبر داده اند.
ایالات متحده از زمان حمله "دانشجویان پیروان خط امام" به سفارتخانه این کشور در تهران در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، فاقد حضور دیپلماتیک در ایران است.
در حال حاضر سوئیس عهده دار دفاع از منافع ایالات متحده در ایران است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen