Dienstag, 20. September 2011

نماینده خمینی شهر: در حدیثی آمده که امام صادق گفته تهران به قدری بزرگ می‌شود که درآمد شوهرها برای مخارج زن‌ها کافی نخواهد بود


 نماینده مردم خمینی‌شهر معتقد است حتی یک مورد طلاق هم برای جامعه ما زیاد است. به باور وی اگر آمار طلاق‌‎های عاطفی به آمار طلاق‌های واقعی اضافه شود نرخ آن بسیار نگران‌کننده‌تر نیز می‌شود.
سیدمحمدجواد ابطحی در خصوص میزان آمار طلاق در ایران به خبرنگار «فرارو» گفت: «اگر این آمار را با نرم جوامع آمریکایی و اروپایی بسنجیم، نگران‌کننده نیست، اما از نظر ارزش‌ها که نگاه کنیم، حتی یک مورد طلاق هم برای ما نگران‌کننده است. ما در منابع خود داریم که بدترین چیزهای حلال در نزد خداوند طلاق است».
وی سپس به برشمردن تبعات طلاق پرداخت و اظهار داشت: «طلاق باعث از هم پاشیدن خانواده‌ها، بی‌سرپرست شدن بچه‌ها، عقده، افسردگی، ناهنجاری و... می‌‌شود. این پدیده چنان تبعاتی دارد که بگوییم حتی یک مورد آن زیاد است. در هر صورت این آمار نگران‌کننده است و این که در شهرهایی مثل تهران ما طلاق را فزاینده می‌بینیم، مسئله بسیار مهمی است».
وی سپس ادامه داد: «عشق‌های خیابانی، تاثیرگذاری فرهنگ مسلط غرب و ماهواره، عدم ارضای تمایلات همدیگر و... مسائلی است که جامعه ما با آن روبروست و بایستی متولیان فرهنگی در این خصوص اقدام بکنند. از رسانه‌ها گرفته تا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید بر روی این مسئله کار کنند و گفتن این که آمار طلاق نگران‌کننده نیست، مسئله ما را حل نمی‌کند».
نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه ادامه داد: «یکی از دلایل رشد طلاق این است که انتظارات بالا رفته(!) و درآمدها پاسخ‌گوی هزینه‌ها نیست. حدیثی را از امام صادق خواندم که در آن آمده بود تهران به قدری بزرگ می‌شود که قصرهایش مثل قصر بهشت می‌شود، زنانش مثل حورالعین می‌شوند، زینت می‌پوشند و درآمد شوهرها برای مخارج زن‌ها کافی نیست. الان هم می‌بینیم همین طور شده و همین مسئله منجر به طلاق می‌شود».
وی افزود: «یکی از مسائل مهمی که جامعه با آن درگیر است، طلاق عاطفی است. یعنی زوجین طلاق نگرفتند، اما زندگیشان با طلاق فرقی ندارد. اگر این را به آمار طلاق واقعی اضافه کنیم، آن وقت متوجه می‌شویم که این آمار نگران‌کننده هست یا نه».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen