Montag, 31. Oktober 2011

قطر، ایران و عربستان را به گفتگو برای حل اختلافات فراخواند

 نخست وزیر قطر گفته است که راجع به این توطئه با وزیر امور خارجۀ جمهوری اسلامی ایران، علی اکبر صالحی، در دوحه گفتگو کرده است. 
نخست وزیر قطر همچنین گفته است که این کشور در انتظار مستندات و مدارک دولت آمریکا در خصوص اتهامی است که علیه جمهوری اسلامی ایران ایراد کرده و اینکه او امیدوار است که چنین اتهامی صحت نداشته باشد. 
نخست وزیر قطر در ادامه عربستان و ایران را دو کشور بزرگ منطقه توصیف کرده و افزوده است که امنیت عربستان برای قطر به عنوان عضو شورای همکاری خلیج فارس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
دولت آمریکا، سپاه قدس سپاه پاسداران ایران را متهم به توطئه قتل سفیر عربستان در خاک آمریکا کرده است. دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب این ادعا معتقد است که هدف آمریکا از طرح این اتهام ایجاد تنش میان ایران و عربستان است. 
مقامات آمریکایی بعضاً بعید نمی دانند که این توطئه بدون اطلاع آیت الله خامنه ای از سوی نیروهای نظامی ایران طرح ریزی شده باشد. برخی ناظران می گویند که ای بسا این توطئه پرده ای از منازعات قدرت میان محمود احمدی نژاد و رهبر جمهوری اسلامی ایران و به منظور برانگیختن جنگ میان آمریکا و ایران بوده تا در نتیجۀ آن پایه های قدرت محمود احمدی نژاد تحکیم شود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen