Montag, 3. Oktober 2011

همكاران زن و مرد از روابط دوستانه پرهیزكنند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به ضرورت پرهیز زن و مرد از برقراری روابط دوستانه کاری، تأکید کرد: در روابط زن و مرد هیچ محدودیت مگر رعایت چارچوبها و ضوابط وجود ندارد، اما استفاده از زن برای ایجاد جاذبه بیشتر همان استفاده ابزاری است .
حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در گفتگو با مهر در رابطه با حدود شرعی و اخلاقی که زن و مرد در محیط کار باید به آن پایبند باشند گفت: این حدود شرعی مورد بحث نکاتی است که زن و مرد نامحرم نه تنها در محیط کار بلکه باید در همه جا به آن پایبند باشند.
وی افزود: وقتی صحبت از روابط میان زن و مرد در محیط کار به میان می آید مسئله تنها زن و مرد کارمند نیست، زنان و مردان حتی در ارتباط با کاسب و پزشک نیز باید تمام حدود شرعی تعیین شده را رعایت کنند. اسلام روابط زن و مرد را در حد ضرورت مجاز دانسته و این ضرورت به معنای محدودیت نیست (!).
حجت اسلام نواب تأکید کرد: اگر لازم است زن به مرد یا مرد به زن درس بدهد اشکالی ندارد. اسلام معتقد است با حفظ ضوابط این رابطه می تواند همواره برقرار شود. زن و مرد باید بدانند دارای محارمی هستند که حدود صحبت کردن آنها با زن نامحرم متفاوت است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen