Montag, 3. Oktober 2011

تلاش ناکام خبرنگار بی بی سی برای گفتگو با خاوری مدیر مستعفی بانک ملی در محل سکونتش در تورنتو


در پی انتشار اخبار سفر محمود رضا خاوری مدیر کل مستعفی بانک ملی به کانادا روز یکشنبه به شهر تورنتو کانادا رفتم تا شاید با او دیدار و گفتگو کنم.

مقامات بانک ملی گفته بودند مدیر عامل این بانک در یک سفر کاری در کانادا به سر می برد و روز پنجشبه - هفتم مهر - به ایران باز خواهد گشت، اما آقای خاوری در تاریخ مقرر به تهران بازنگشت.

براساس اطلاعات دفتر ثبت اسناد شهر تورنتو، آقای خاوری ۴ سال قبل یک خانه مسکونی را در یکی از محلات معروف شهر به قیمت نزدیک به ۳ میلیون دلار کانادا معادل بیش از ۳ میلیارد تومان خریده است.

برای دیدار با او به این منزل مراجعه کردم و پس از مدتی یکی از اعضای خانواده آقای خاوری که حاضر نشد نسبت خود با او را توضیح دهد گفت که به هیچ یک از پرسشهای ما پاسخ نخواهد داد و پس از آن درب منزل را به روی ما بست.

اخبار حضور آقای خاوری و خانواده اش در کانادا و تابعیت آنها در این کشور در رسانه های کانادایی هم بازتاب داشته است. روزنامه سراسری گلوب اند میل در گزارشی یک صفحه ای به این خبر پرداخته است و عکسی را هم از منزل آقای خاوری منتشر کرده است.

یک مقام ارشد دولت کانادا هم که نخواست نامش فاش شود گفت دولت این کشور از اخبار این اختلاس و حضور آقای خاوری در این کشور مطلع و در حال بررسی موضوع است ولی حاضر نشد توضیح بیشتری بدهد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen