Dienstag, 10. Januar 2012

«شبکه ملی» اینترنت را روسیه اداره میکند.


بنا بر اطلاعات دریافتی روزنامه میهن، برخلاف ادعاهای وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی، شبکه اینترنت جدید در ایران، «شبکه ملّی» نیست و یک «شرکت روسی» قرار است پهنای باند لازم را برای گردش اطلاعات در داخل کشور فراهم کند تا از این پس همه اطلاعات ایرانیان در شبکه اینترنتی، تحت نظر این شرکت رد و بدل شود.
این در حالی است که وزیر ارتباطات و فناوری ایران ساعاتی پیش خبر داد: «۳ مشکل سرعت و گردش اطلاعات، هزینه خرید و تهیه پهنای باند و در نهایت امنیت شبکه و حفظ محرمانگی اطلاعات، تا پایان سه ماهه اول سال ۱۳۹۱ مرتفع خواهد شد». وی تاکید کرد که که به جای اصطلاح “اینترنت ملی” از “شبکه ملی اطلاعات” استفاده شود؛ چون تعریف سازگارتری با آنچه که مد نظر است را در ذهن ایجاد می کند.
بامداد امروز، فرمانده نیروی انتظامی ایران سردار “احمدی مقدم” نیز به نا امن بودن فضای جستجو در اینترنت اشاره کرد و تاکید داشت که با ایجاد “شبکه ملی اینترنت”، یعنی همان چیزی که وزیر ارتباطات می خواهد از آن با عنوان “شبکه ملی اطلاعات” یاد شود، می توان حافظ اطلاعات داخلی بود و از دسترسیِ غیر به آن جلوگیری کرد.
وزیر ارتباطات مدعی است این شبکه، یک شبکه ملی است و تمام نهادها و سازمانها باید اطلاعات خود را به این مراکز تحویل داده و میزبانی دادههای خود را از خارج کشور به داخل منتقل نمایند». بنا بر این طرح بسیاری از کانال های ارتباطی ایرانیان و سایت ها و شبکه های جهانی، از دسترس آنها خارج خواهد شد و جستجو در فضاهای گسترده ای همچون “گوگل” نیز برایشان امکان پذیر نخواهد بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen