Dienstag, 29. November 2011

شش بریتانیایی به گروگان گرفته شدند

 اعضای ستاد نوپایی به نام «منتقمین شهدای راه علم» و گروهی که خود را دانشجوی بسیجی می‌خوانند پس از تجمع مقابل سفارت بریتانیا در تهران٬ وارد این سفارت‌خانه شده و برخی اسناد آن را به آتش کشیدند.
سایت «نسیم آنلاین» گزارش کرده که در ابتدا ۲۰ تا ۳۰ تن از تجمع‌کنندگان با سر دادن شعار‌هایی علیه مقام‌های کشور‌های غربی وارد سفارت بریتانیا شدند.
آن‌طور که این سایت محافظه‌کار گزارش کرده است٬ معترضان اسناد داخل سفارت را به بیرون آورده و پاره کرده‌اند.
واحد مرکزی خبر نیز گزارش کرده است: «معترضان خشمگین با پرتال کوکتل ‌مولوتوف و سنگ داخل سفارت٬ شیشه‌های این سفارت‌خانه را شکستند که این اقدام منجر به آتش گرفتن گوشه‌ای از ساختمان کوچک پشت درب اصلی سفارت شد.»
«نسیم آنلاین» همچنین گزارش کرده که «درب سفارت برای لحظاتی باز شده» و تعداد زیادی از معترضان نیز وارد سفارت بریتانیا شده‌اند.
به نوشته این سایت٬ گروه دیگری از معترضان با بالا رفتن از دیوار سفارت بریتانیا اقدام به پائین کشیدن پرچم این کشور و آتش زدن آن کرده‌اند.
خبرگزاری فارس نیز گزارش کرده که تعدادی از «دانشجویان درب سفارت انگلیس در تهران را باز کرده و تمامی دانشجویان تجمع‌کننده وارد سفارت‌خانه شدند.»
به نوشته این خبرگزاری «دانشجویان در حال حاضر وارد ساختمان‌های اداری سفارت انگلیس در تهران شده و تجهیزات این سفارت خانه را به بیرون کشیده‌اند.»
براساس آخرین گزارش‌ها٬ ماموران پلیس در حالی که بیش از ۱۰۰ نفر از تجمع کنندگان در ساختمان سفارت هستند٬ موفق به بستن درب سفارت‌خانه شده‌اند.
خبرگزاری مهر نیز گزارش کرده که معترضان «پس از ورود به داخل سفارت٬ شیشه‌ها را شکسته و برخی از مدارکی که در طبقه اول سفارت بود را بیرون آوردند و به آتش کشیدند.»
رسانه‌های محافظه‌کار از حضور گسترده نیرو‌های پلیس مقابل ساختمان سفارت بریتانیا خبر داده و گزارش کرده‌اند خیابان فردوسی مسدود شده است.
تجمع کنندگان شعار‌هایی نظیر «ایرانی می‌رزمد، انگلیس می‌لرزد»، ‌«مرگ بر انگلیس»، ‌«مرگ بر آمریکا»، «دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است» و «حزب فقط حزب علی، ‌رهبر فقط سید علی» سر می‌دهند.
سایت «نسیم آنلاین» در تازه‌ترین گزارش خود از ورود کسانی که آنها را دانشجو خوانده٬ به «باغ قلهک» متعلق به سفارت بریتانیا در شمال شهر تهران خبر داده است.
این سایت نوشته که «بیش از ۱۰۰ نفر از دانشجویان نیز در بیرون از باغ تجمع کرده‌اند تا کنترل باغ از دست دانشجویان خارج نشود.»
«خبرگزاری دانشجو» هم گزارش کرده که معترضان شش تن از کارمندان بریتانیایی «باغ قلهک» را نیز به گروگان گرفته‌اند.
خبرگزاری ایرنا هم گزارش کرده که معترضان در اقدامی نمادین به درب سفارت بریتانیا قفل و زنجیر زده‌اند.
آن‌طور که این خبرگزاری اعلام کرده «اسناد و مدارک محرمانه و جاسوسی انگلسی‌ها که در باغ قلهک تهران موجود بود در اقدامی توسط تعدادی از توسط دانشجویان مصادره شده است.»
خبرگزاری ایرنا با گذشت حدود دو ساعت از حمله معترضان به سفارت بریتانیا گزارش کرده که «ماموران امنیتی مستقر در مقابل سفارت انگلیس با هدف جلوگیری از سوء استفاده و انحراف حرکت اعتراض آمیز دانشجویان انقلابی ایران اسلامی علیه سیاست‌های خصمانه دولت لندن، پایان تجمع معترضین را خواستار شدند.»
براساس این گزارش ماموران امنیتی اعلام کردند تا وقتی که دانشجویان جلوی سفارت را ترک نکنند، اجازه خروج شماری محدود از دانشجویانی که داخل هستند، را نخواهند داد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen