Freitag, 11. November 2011

حمایت آلمان از تحریم و دیپلماسی برای حل مناقشه هسته‌ای ایران

 آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز جمعه (۱۱ نوامبر)، در گفت‌وگو با روزنامه‌ی آلمانی "لایپتسیگر فولکس‌تسایتونگ" گفت‌ که که آلمان در جهت بکارگیری راه‌حل‌های غیرنظامی برای حل مناقشه‌ی برنامه‌ی هسته‌ای ایران تلاش خواهد کرد. صدراعظم آلمان، با این‌ حال گفت که "امکان توسل به راهکار نظامی، منتفی نیست". او در این رابطه یادآور شد:«کشورهای زیادی هستند که امکان حمله‌ی نظامی به ایران را با در نظر گرفتن تمام جوانب آن، منتفی نمی‌دانند.» آنگلا مرکل، در این گفت‌وگو هم‌چنین یادآور شد که "هنوز راه‌هایی وجود دارند که بتوان با توسل به ‌آن‌ها ایران را ناگزیر به رعایت شفافیت بیشتر در برنامه‌ی هسته‌ای خود کرد.» او گفت: «تحریم‌های بیشتر در مرتبه‌ی نخست این راه‌ها قرار دارند. این تحریم‌ها باید تا حد امکان فراگیر باشند.»

آنگلا مرکل، در پایان این گفت‌وگو اظهار تأسف کرد که روسیه و چین، مخالف اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران‌اند. او گفت: «فکر می‌کنم، در این زمینه ما باید بیشتر تلاش کنیم.»

گیدو وستروله، وزیر امور خارجه‌ی آلمان نیز در این مورد تأکید کرد که: "راه درست، اعمال تحریم‌های جدی با حداکثر حمایت بین‌المللی است. ما مخالف هرگونه بحث درباره‌ی گزینه‌های نظامی هستیم."

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen