Dienstag, 22. November 2011

هشدار سرلشکر ایرانی: اگر فشار بیاورید روش نظامی خود را تغییر می‌دهیم


سرلشکر محمد باقری، معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ایران هشدار داد که ادامه فشار بر ایران و دنبال کردن پروژه "ایران هراسی" توسط غرب می تواند باعث تجدیدنظر در روش های نظامی ایران شود.
آقای باقری امروز سه شنبه اول آذر (۲۲ نوامبر) در یک سخنرانی در مجلس ایران گفت: "تاریخ ملت ایران نشان می دهد که اقدام به تجاوز و اندیشه تجاوز در ذهن ما نبوده و در پاسخ قاطع به تهدیدات هم تردید نداریم. اما رهبر معظم انقلاب اخیرا فرمودند که مقابل تهدید، تهدید می کنیم و این به معنای تجدید نظر در استراتژی دفاعی ملت ایران است و اگر تهدیدات متجاوزان علیه ایران ادمه یابد و هر روز سناریوی جدیدی برای تخطئه حرکت ملت ایران داشته باشند و [پروژه] ایران هراسی را پیش ببرند، در مشی ملت ایران تجدید نظر صورت می گیرد".
فشار بین المللی علیه ایران در ماه های اخیر به شکلی کم سابقه افزایش یافته و گزارش ها و گمانه زنی هایی در مورد افزایش احتمال حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران منتشر شده است.
در این مدت حکومت ایران متهم شده است که در طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن دست داشته، در مورد موضوعاتی تحقیق و آزمایش کرده که تنها به کار تولید بمب اتمی می آید و حقوق بشر را هم به شکلی گسترده نقض کرده است.
رسانه های اسرائیلی همزمان با افزایش این فشارها، از تصمیم نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به حمله نظامی علیه تأسیساتی در ایران و تلاش آنها برای متقاعد کردن سایر اعضای کابینه و مقامات ارتش برای این کار خبر دادند.
مقامات سیاسی و نظامی ایران واکنش های متعددی به این گمانه زنی ها نشان دادند که مهم ترین آنها هشدار آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران بود.
آقای خامنه ای در جمع گروهی از نظامیان گفت: "ما اهل تجاوز به هیچ ملتی و هیچ کشوری نیستیم... اما هر گونه تجاوز را، بلکه هر گونه تهدید را با استواری و با قدرت کامل پاسخ خواهیم داد. ما ملتی نیستیم که بنشینیم و تماشا کنیم که قدرت های پوشالی مادی که از درون کرم خورده و موریانه خورده اند، ملت استوار و پولادین ایران را تهدید کنند. ما در مقابل تهدید، تهدید می کنیم".
او به آمریکا و اسرائیل هشدار داد که اگر به ایران حمله کنند، با پاسخی مواجه خواهند شد که آنها را از درون متلاشی خواهد کرد.
اکنون سرلشکر باقری این سخنان را به معنای "تجدیدنظر در استراتژی دفاعی" ایران توصیف می کند.
به گفته او، وجود نیروی بسیج در ایران باعث شده است که مقامات آمریکایی فکر حمله نظامی به ایران را از ذهن خود خارج کنند: "سرنوشت جنگ در زمین مشخص می شود و زمین ایران متعلق به ملت ماست و خودشان هم می دانند که عملیات روانی مطرح می کنند و حتی جرأت انجام مأموریت هوایی را ندارند".
مقامات دولت اسرائیل در مورد صحت و سقم گزارش های رسانه های این کشور در مورد حمله احتمالی به ایران موضع گیری صریحی نمی کنند.
ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل در مصاحبه ای که روز یکشنبه از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان پخش شد، گفت که این، موضوعی نیست که او بتواند در مورد آن علنی بحث کند.
آقای باراک در عین حال هشدار داد که ایران ممکن است در کمتر از یک سال به نقطه بی بازگشت در روند دستیابی به توان ساخت سلاح اتمی برسد، به طوری که پس از آن متوقف کردن این برنامه ممکن نباشد.
او گفت که قدرت های جهانی باید به سرعت برای بحران اتمی ایران راه حلی پیدا کنند.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen