Montag, 8. Oktober 2012

انتشار نامه 'محرمانه' منسوب به احمدی نژاد در خبرگزاری فارس

خبرگزاری فارس تصویر نامه ای با امضای محمود احمدی نژاد و درجه بندی "محرمانه" را خطاب به "وزرا، معاونین رئیس جمهور، استانداران، فرمانداران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور" منتشر کرده است.
مطابق این نامه که دوشنبه ۱۷ مهر (۸ اکتبر) منتشر شده، رئیس جمهور از کلیه مسئولان اجرایی خواسته است تا از "پذیرش دخالت‌های" نمایندگان مجلس "در انتصابات، تغییر و جابجایی مدیران اجرایی" خودداری کنند و هشدار داده که دولت "به هیچ عنوان" در مقابل پذیرش چنین دخالت هایی "اغماض نخواهد کرد".
انتشار این نامه در خبرگزاری فارس در حالی صورت گرفته که قانون مطبوعات ایران، "انتشار اسناد و دستورها و مسایل محرمانه" را منع کرده است.
هنوز دفتر ریاست جمهوری ایران در مورد نامه منتشر شده در این خبرگزاری و اعتبار آن اظهار نظری نکرده است.
بسیاری از نامه های رئیس جمهور، با امضای رئیس دفتر او به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شوند و ارسال این نامه با مهرهای "محرمانه" و "آنی" و با امضای شخص رئیس دولت، در صورت صحت، نشان از اهمیت بالای آن دارد.
محمود احمدی نژاد هفته پیش در جریان مصاحبه مطبوعاتی خود، خبرگزاری فارس را یک "خبرگزاری وابسته به نهاد نظامی و امنیتی" توصیف کرده بود که "همه خبرهایش علیه دولت است". این اظهارات با واکنش خبرگزاری فارس و یادآوری سوابق حمایت این خبرگزاری در حمایت از آقای احمدی نژاد رو به رو شد.
مطابق نامه منتشر شده در فارس، رئیس جمهور با توجه به "اصل تفکیک قوا در قانون اساسی جمهوری اسلامی" از مسئولان اجرایی خواسته است "از پذیرش و انجام هر گونه اقدامی که شائبه دخالت در عزل و نصب مدیران اجرایی در اثر فشار یا خواست نمایندگان مجلس متبلور می‌کند جدا خودداری کنند".
نامه می افزاید: "بر اساس قانون انتصاب، جابه‌جایی و عزل مدیران اجرایی از اختیارات قوه مجریه بوده و دخالت و اعمال نفوذ در آن به‌ویژه از مجاری خارج از دستگاه‌های مسئول دولتی، به هیچ عنوان قابل پذیرش نمی‌باشد."
دیروز هم عوض حیدرپور نماینده شهررضا در نطق میان‌دستور خود در مجلس ایران، ضمن انتقاد شدید به عملکرد رئیس جمهور، به نوشته شدن نامه ای از سوی آقای احمدی نژاد در مورد عزل و نصب ها اشاره کرده بود.
این نماینده مجلس گفته بود: "رئیس‌جمهور به مسئولان اجرایی نامه‌ای نوشته که این مسئولان در سراسر کشور لازم نیست با نمایندگان هیچ هماهنگی‌ای انجام دهند که این کار صحیحی نیست."
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen