Mittwoch, 10. Oktober 2012

تمدید ۴۵ روزه تعلیق تحریم آمریکا برای زلزله زدگان ایران

 وزارت دارایی آمریکا ۴۵ روز دیگر تحریم های خودرا علیه ایران برای کمک به زلزله زدگان ایران در حالت تعلیق نگه می دارد. این تصمیم روز سه شنبه در بیانیه رسمی این وزارت خانه اعلام شد.
این تصمیم در ادامه سیاست دولت آمریکاست که از نیمه ماه اوت برای تسهیل کمک موسسات خیریه به زلزله زدگان آذربایجان شرقی ایران اتخاذ شده بود.
این تعلیق شامل حال موسساتی که بخواهند بیش از۳۰۰ هزار دلار برای امداد و بازسازی به مناطق زلزله زده بفرستند نخواهد شد و برای اینکار نیاز به مجوز جداگانه خواهد بود.
تحریم های آمریکا انتقال پول به ایران را بسیار محدود کرده است.
در پی زلزله آذربایجان شرقی و بعد از درخواست های متعدد از سوی گروه های فعال حقوق بشری و عده ای از نمایندگان مجلس آمریکا دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت دارایی آمریکا در ۳۱ مرداد ماه امسال از تعلیق ۴۵ روزه این تحریم ها خبر داد.
تا پیش از تصمیم مرداد ماه وزارت دارایی آمریکا برای تعلیق تحریم ها، نهادهای خیریه و انجمن های غیر دولتی فقط می توانستند دارو و مواد غذایی برای زلزله زدگان ایران ارسال کنند.
وزارت دارایی تاکید کرده است که این استثنا فقط برای انتقال کمک به زلزله زدگان است و هرگونه ارتباط مالی با نهادهای تحت تحریم آمریکا مانند سپاه پاسداران همچنان ممنوع خواهد بود.
چهار روز پس از زلزله بم در سال ۱۳۸۲ هم دولت جرج بوش تصمیم مشابهی گرفته بود.
با تمدید ۴۵ روزه این تعلیق ارسال کمک به زلزله زدگان ایران تا ۲۹ آبان ماه جاری مجاز خواهد بود.
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen