Donnerstag, 4. Oktober 2012

تعطیلی بازار پس از تهران و مشهد به اصفهان رسید


 بازار طلای اصفهان نیمه تعطیل شد. خبرگزاری‌های دولتی ایران گزارش دادند نیروهای امنیتی برای بازگشایی بازار آماده می‌شوند. یک شهروند به دویچه وله گفت: «اتفاقات اخیر بازار شبیه جنبش سبز نبود، این‌بار شورش بود.»
با گذشت یک روز از ناآرامی و اعتصاب در بازار تهران و مشهد، خبرگزاری ایلنا از نیمه‌تعطیل شدن بازار طلای اصفهان گزارش داده است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفته است این تصمیم در واکنش به ثابت نبودن قیمت و برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالان این صنف گرفته شده است. همزمان روز چهارشنبه در اهواز اطلاعیه‌ای منتشر شد که به‌موجب آن بازاریان این شهر اعلام کرده بودند از روز پنجشنبه (۱۳ مهر، ۴ اکتبر) حجره‌های خود را خواهند بست.

خبرگزاری‌های دولتی جمهوری اسلامی ایران اما گزارش داد‌ه‌اند که قرار است شنبه ۱۵ مهر، بازار با حضور «ماموران امنیتی» بازگشایی شود. روسای اتحادیه های صنفی به خبرگزاری‌ مهر گفته‌اند که دولت و وزرای اقتصادی با تصمیم گیری‌های اشتباه آثار مخربی را بر اقتصاد بر جای گذاشته‌اند و در حال حاضر اصناف هیچ گونه جایگاهی در اقتصاد ندارد.

بنا بر گزارش سایت‌های مخالف حکومت ایران، پنجشنبه ۱۳ مهر نیز بازار تهران تعطیل است. سایت کلمه دراین‌باره گزارش داده است: «صبح روز پنجشنبه را بازار با تعطیلی آغاز کرد و مغازه‌هایی که صاحبان آن‌ها برای دقایقی محل کسب خود را باز یا نیمه باز کردند و با کرکره پایین در مغازه‌ها حضور دارند نیز چراغ ها را خاموش نگه داشته‌اند.»
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen