Dienstag, 30. Oktober 2012

روسیه باز هم افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر را به تعویق انداخت


روس ها باز هم خلف وعده کردند. نیروگاهی که باید شش سال قبل افتتاح می شد، هنوز هم از دانشمندان یا به بیان بهتر بازیگران اتمی روسی پایان کار نگرفته و اینهمه شعار حق مسلم و وعده انرژی هسته ای، ذره ای فایده عملی به حال ملت نداشته است؛ آن هم در حالی که تاکنون ایران سه برابر آنچه قرار اولیه بود، در این پروژه هزینه کرده است.
به گزارش کلمه ،  نیروگاه اتمی بوشهر که صلح آمیزترین نماد تلاش ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای است و متحد شمالی دولت فعلی از سال ها قبل در حال ساخت آن است، با سیاست های حاکمیت فعلی هنوز به نقطه بهره برداری نرسیده؛ آن هم در حالی که مردم ایران مدت هاست در حال پرداخت هزینه ی این سیاست ها و تاوان ندانم کاری ها و اعتمادزدایی های سردمداران کنونی هستند.
مردم تاوان سیاست های هسته ای را می پردازند، در حالی هنوز کمترین بهره ای از فواید مورد ادعای آن نبرده لاند.
به گزارش کلمه، ظاهرا کلکسیون وعده های دولت روسیه برای تحویل نیروگاه بوشهر به ایران در دولت احمدی نژاد تمامی ندارد و بار دیگر با خلف وعده، تاریخی جدید از سوی روسها برای نهایی شدن این طرح اعلام شده است.
روسیه که آخرین بار وعده کرده بود نیروگاه بوشهر را اواسط دی ماه امسال به ایران تحویل خواهد داد، با تعویق آن زمان نهایی شدن آن را سه ماه به تاخیر انداخت. فروردین ۹۲ تاریخ جدید اعلام شده از سوی روسهاست.
به گزارش ریا نووستی، ولادیمیر پاولوف، معاون رئیس اداره ساخت نیروگاه اتمی در ایران و ترکیه در وعده جدید خود اعلام کرده است: “واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر در اواخر ماه مارس سال ۲۰۱۳ میلادی (فروردین ۱۳۹۲) به ایران تحویل داده می‌شود.”
شرکت روسی اتم استروی اکسپورت، پیمانکار احداث نیروگاه اتمی بوشهر که گفته بود این نیروگاه در اواخر ماه دسامبر به ایران تحویل داده می‌شود، حالا اعلام کرده از آنجا که نیروگاه اتمی بوشهر در ساختمان‌های احداث‌شده توسط شرکت آلمانی و با استفاده از تجهیزات روسیه ساخته می‌شود، ما مجبور شده‌ایم آزمایش‌ها و بازرسی‌های بیشتری در این نیروگاه انجام دهیم.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen