Mittwoch, 14. Dezember 2011

مهمان‌پرست : سفر وزير اطلاعات به عربستان برای بررسي سوء‌تفاهم ها بود

 رامين مهمان‌پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه درباره سفر «حيدر مصلحي»، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی به عربستان سعودي گفت: وضعيت منطقه ايجاب مي‌کند که کشورهاي موثر با يکديگر رايزني و تبادل‌نظر کنند. يکي از موضوع‌هايي که هم‌اکنون در منطقه فوق‌العاده حائز اهميت است مسائل امنيتي است. طرح‌ها و توطئه‌هايي در حال شکل‌گيري است تا ارتباط و همکاري‌هاي کشورهاي منطقه را به خطر بيندازد. 
وي تصريح کرد: حتما يکي از مسائل مورد گفت‌وگو در اين سفر بررسي سوء‌تفاهم‌هايي است که مطرح شده است. آمريکا اتهام‌هايي عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح کرده است که بايد با مذاکرات صريح و روشن، بي‌پايه و بي‌اساس بودن چنين اتهام‌هايي روشن شود تا سوء‌ظن‌ها برطرف و مشخص شود که پشت‌ پرده اين گونه سناريو‌ها چه اهدافي نهفته است؛ زيرا چنين سناريوهايي امنيت و منافع هر دو کشور ايران و عربستان و نيز منطقه را هدف قرار داده است. 
مهمان‌پرست با اشاره به طرح برخي سناريو‌ها عليه ايران و کشورهاي منطقه از سوي دشمنان اسلام تاکيد کرد: طرح چنين سناريوهايي تامين‌کننده منافع رژيم صهيونيستي است و بايد با درايت کافي و کامل درباره اين گونه اتهام‌ها و توطئه‌ها اقدام مناسبي در پيش گرفته شود.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen