Dienstag, 13. Dezember 2011

هشدار آمريکا به جمهوری اسلامی ايران

 هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، در ديدار با همتای بريتانيايی خود که با هدف هماهنگ کردن سياست های لندن و واشنگتن انجام شد، گفت: جمهوری اسلامی ايران راه خطرناکی را برای خود و منطقه در پيش گرفته، و آمريکا و متحدانش نمی توانند در اين مورد بی تفاوت باقی بمانند.
 
خانم کلينتون در کنفرانس خبری وزرای امور خارجه آمريکا و بريتانيا گفت: ما به همراه ديگر شرکا مانند بريتانيا و اتحاديه اروپا، تحريم های جديدی را عليه ايران برقرار کرده ايم. البته فعلا به نوع و زمان آغاز آن تحريم ها اشاره نمی کنم. بنظر می رسد که ايران با ادامه برنامه های اتمی اش، راه پرمخاطره ای را برای خود و منطقه در پيش گرفته، و حمايت عمدی و آگاهانه تهران از تروريسم، جهان را وادار به عکس العمل می کند.
 
و ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا، نيز گفت: ما فشار صلح آميز و مشروع بر ايران را افزايش خواهيم داد. از نظر ما اين مقابله خصمانه نيست، بلکه پاسخی است در برابر بی اعتنايی تهران به خواست جامعه بين الملل برای متوقف کردن فعاليت های اتمی اش. ده روز قبل اتحاديه اروپا در مورد برقراری دور جديدی از تحريم ها عليه ايران تصميم گرفت، و تقريبا تا دو ماه ديگر تحريم های سخت تری در مراودات مالی با تهران برقرار خواهيم کرد. اين اقدامات تا زمانيکه ايران در مورد صلح آميز بودن تلاش های اتمی خود توضيح قانع کننده ای نداده است، ادامه خواهد يافت.
 
مجلس نمايندگان آمريکا نيز روز سه شنبه به دو لايحه در مورد مسدود کردن دارايی کمپانيهای سرمايه گذار در صنايع تسليحاتی يا پالايشگاه های نفت ايران، رای داد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen