Samstag, 14. Januar 2012

آیا جنیفر لوپز می‌تواند باعث توقف صدور کامیون‌های اعدام به ایران شود؟


آیا جنیفر لوپز، خواننده جذاب آمریکایی، می‌تواند در مسئله بحران هسته‌ای ایران مؤثر باشد؟ آیا او می‌تواند در زمینه جلوگیری از وخامت نقض حقوق بشر و تشدید سرکوب در جمهوری اسلامی ایران تأثیری بگذارد؟

مسلما در میزان تاثیرگذاری موسیقی مردم‌پسند غربی در سطح جهان و نقشی که ستاره‌های معروف عالم موسیقی و سینما می‌توانند ایفا کنند شکی نیست. اما ظاهرا برخی در مورد میزان این تاثیرگذاری‌ها تصور دیگری دارند.

گروهی به نام «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که در آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند، هدف خود را مقابله با دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای اعلام کرده‌است. ادعایی که مقام‌های جمهوری اسلامی همواره آن را تکذیب کرده‌اند.

«اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در یکی از اقدامات تبلیغاتی اخیر خود از «جنیفر لوپز» خواسته‌است که همکاری‌های خود را با شرکت خودروسازی «فیات» قطع کند چون این شرکت حاضر نشده دادوستد خود را با ایران قطع کند.

این گروه مدعی است که یکی از شرکت‌های خودروسازی وابسته به «فیات» به نام «ایوکو» (Iveco) به ایران کامیون‌هایی می‌فروشد که برای حمل و نقل موشک‌های دوربرد و در مواردی برای اجرای مجازات مرگ در ملا عام از آنها استفاده می‌شود.

«اتحاد علیه ایران هسته‌ای» همچنین مدعی است که شرکت خودروسازی «فیات» قصد دارد با گشایش یک دفتر فروش اتومبیل‌های لوکس «مازاراتی» در تهران فعالیت‌های تجاری خود را در ایران گسترش دهد. این گروه کارزار تبلیغاتی خود علیه شرکت «فیات» را از سال گذشته آغاز کرده که هدف آن پایان دادن معاملات این شرکت با ایران است.

اما ظاهرا شرکت «فیات» تاکنون به این درخواست‌ها توجهی نکرده‌است و به همین خاطر «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» دست به دامان «جنیفر لوپز» شده‌است. رئیس این گروه در نامه‌ای به «جنیفر لوپز»  که چهره تبلیغاتی شرکت «فیات» است، از این خواننده خواسته که یا از نفوذ خود برای تغییر سیاست شرکت «فیات»  استفاده کرده و یا همکاری خود را با این شرکت قطع کند.

در بخش‌هایی از نامه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» خطاب به «جنیفر لوپز» آمده‌است: «شما با تبلیغ به نفع فیات عملا به سخنگوی شرکتی بدل شده‌اید که با رژیمی معامله دارد که در حال توسعه سلاح‌های هسته‌ای است، از گروه‌های تروریستی در سطح جهان پشتیبانی می‌کند و یکی از بدترین کارنامه‌ها را در زمینه نقض حقوق بشر دارد.»

در بخش دیگری از این نامه قید شده‌است که حکومت ایران از کامیون‌های «ایوکو» که محصول شرکت‌های وابسته به «فیات» است، برای حمل موشک و اجرای مجازات مرگ و دار زدن افراد در ملاعام استفاده می‌کند. بعید است تمایل داشته باشید که نام و یا چهره شما به هیچ شکلی با شرکتی ارتباط پیدا کند که در یک چنین اعمال وحشتناکی سهیم است.

«جنیفر لوپز» تاکنون به نامه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» پاسخ نداده‌است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen