Freitag, 6. Januar 2012

نيروی دريايی آمريکا ۱۳ ملوان ايرانی را از دست دزدان دريايی نجات داد



به رغم شدت گرفتن تنش بين ايران و آمريکا، نيروی دريايی آمريکا  روز جمعه ۱۳ ملوان ايرانی را از چنگ دزدان دريايی سوماليايی در دريای عرب آزاد کرد.

به گزارش شبکه تلويزيونی «ان بی سی نيوز»  يک هلی کوپتر ناو هواپيمابر آمريکايی «جان سی استنيس» به درخواست کمک راديويی به يک کشتی ماهیگیری که مورد حمله دزدان دريايی قرار گرفته بود، جواب داده و به تعقيب اين کشتی ربوده شده می‌پردازد. اين کشتی با پرچم ايران درحال حرکت بود.

به گزارش نيروی دريايی آمريکا، روز جمعه پنجم ژانويه ساعت دوازده و نيم بعدازظهر  يک فروند هلی کوپتر «سی اچ -۶۰»  به قايقی متعلق به دزدان دريايی در نزديکی يک  کشتی ماهيگيری با پرچم ايران به «الموالی»  مشکوک می شود. درهمين حال، يک پيام راديويی نيز از ناخدا اين کشتی مبنی بر به گروگان گرفته شدن از سوی دزدان دريايی دريافت می شود.

اين گزارش می افزايد: واحدهايی از ناو «يو اس اس کيد» به سمت  کشتی ماهيگيری اعزام شده و بدون مقاومتی وارد عرشه اين کشتی می شوند.  اين نيروها ۱۵ دزد دريايی مسلح را بازداشت و ۱۳ ملوان ايرانی را که هفته ها در اسارت دزدان دريايی بودند، آزاد کردند.

طبق اين گزارش، يکی از ملوانان ايرانی گفته است که کشتی ماهيگيری ايرانی پيش از يکماه پيش توسط  دزدان دريايی ربوده شده به عنوان «کشتی مادر» برای عمليات دزدان از آن استفاده می شد.

جاش اسکمينکی، از واحد تحقيقات جنايی مستقر در ناو «يو اس اس کيد» می گويد، اين کشتی ماهيگيری ايرانی از حدود ۴۵-۴۰ روز پيش توسط دزدان دريايی ربوده و سرنشينان آن به گروگان گرفته شده بودند.  دزدان دريايی به انها جيره ناچيزی می دادند و ما معتقديم که بر خلاف ميلشان مجبور به همکاری با دزدان دريايی شده بودند.

جاش اسکمينکی اضافه کرده است که ملوانان ايرانی گفته اند که شرايط بسيار دشواری را از سر گذارنده اند و همواره  از سوی دزدان دريايی مورد تهديد قرار می گرفتند.

اين عضو نيروی دريايی امريکا اضافه کرده است:«هنگامی که ما وارد عرشه اين کشتی شديم، آب و غذا  و همچنين خدمات پزشکی در اختيار آنها قرار داديم.

وی تصريح کرده است که با اين ملوانان با مهربانی و احترام رفتار شده است
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen