Sonntag, 22. Januar 2012

وزیر دفاع آمریکا : ناو هواپیمابر انترپرایز از تنگه هرمز عبور خواهد کرد


وزیر دفاع آمریکا روز شنبه (۲۲ ژانویه) اعلام کرد ناو هواپیمابر یو اس اس انترپرایز که حدود یک ماه دیگر راهی خاورمیانه خواهد شد، از تنگه هرمز عبور خواهد کرد. ایران پیشتر تهدید کرده بود که در صورت تحریم نفتی این کشور، عبور کشتی ها را از این تنگه متوقف کند.
آقای پانتا که در جمع حدود ۱۷۰۰ نفر از ناویان نیروی دریایی آمریکا صحبت می کرد همچنین یادآوری کرد که دو ناو هواپیما بر دیگر آمریکا، با نامهای یو اس اس کارل وینسون و یو اس اس آبراهام لینکلن در حال حاضر در خلیج فارس مستقر هستند.
پانتا افزود:"واضح است که ما برای مواجه با هر نوع وضعیت اضطراری در آن بخش از جهان آماده هستیم."
آقای پانتا تاکید کرد که تعدیل بودجه پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، ناوگان ناوهای هواپیما بر آمریکا را تهدید نخواهد کرد و نیروی دریایی آمریکا قصد دارد ۱۱ فروند از این ناوها را شناور نگاه دارد.
او افزود، حفظ این ناوهای هواپیمابر که هر یک نزدیک هشتاد فروند هواپیما و هلیکوپتر حمل می کنند، برای انعکاس توان نظامی آمریکا در اقیانوس آرام و خاورمیانه، کلیدی است. با این حال آقای پانتا گفت که نیروی دریایی نیز مشمول کاهش هزینه ها خواهد شد.
وزیر دفاع آمریکا با اشاره به ایران، افزود: "ما به همکاریمان با جامعه جهانی و تشدید تحریمهای آنها (ایرانیها) ادامه می دهیم. ما به انتقال صریح پیاممان ادامه می دهیم. مهمترین راهی که برای شفافیت پیامها وجود دارد، این است که نشان بدهیم ما آماده ایم، ما قوی هستیم و ما در آن بخش از دنیا حضورمان را حفظ خواهیم کرد."
بعد از ۵۱ سال حضور در ترکیب نیروی دریایی آمریکا، ناو هواپیمابر یو اس اس انترپرایز که در حال حاضر در آبهای ساحلی ایالت جورجیا مستقر است، قرار است در پایان این سال میلادی از خدمت خارج شود. با از رده خارج شدن این ناو هواپیمابر، تا سه سال دیگر که ناو هواپیمابر جدید یو اس اس جرالد فورد آماده شود، نیروی دریایی آمریکا ۱۰ ناو هواپیمابر در ترکیب شناورهای خود خواهد داشت.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen