Montag, 5. November 2012

برخورد با حضور "نامتعارف" سینماگران درخارج

سخنگوی سازمان سینمایی در واکنش به حضور "نامتعارف" برخی سینماگران در مجامع جهانی گفت: باید یک کمیته انتظامی مشترک میان تلویزیون و سینما ایجاد شود تا این مسئله سروسامان درستی به خود بگیرد.
 
سعید رجبی فروتن سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سینمایی، در واکنش به حضور نامتعارف سینماگران به خصوص بازیگران در مجامع بین‌المللی  گفت: به دلیل عدم تدوین قانون مشخص درباره کم و کیف برخورد با سینماگران مبنی‌بر چگونگی حضور در مجامع بین‌المللی، اداره نظارت و ارزشیابی برای مدت مشخصی حضور این عوامل را در پروژه‌های سینمایی منع می‌کند.
 
وی افزود: اساسنامه و منشور اخلاقی در این ارتباط در حال بررسی و نگارش است و باید ابعاد مختلف این اساسنامه به لحاظ حقوقی مورد بررسی کامل قرار گیرد و پس از آن به‌عنوان مرجع معرفی و مورد استناد قرار گیرد. سخنگوی سازمان سینمایی در ادامه افزود: بنابراین تا زمانی که اساسنامه‌ای تدوین شده در دست نباشد نمی‌توان اقدام قانونی در این زمینه انجام داد.
 
وی در پاسخ به این سئوال که سازمان سینمایی کشور در مواجهه با مواردی چون حضور "غیرمتعارف" سینماگران در مجامع فرهنگی و هنری بین‌الملل چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: مانند سی سال گذشته مراجع انتظامی، مسائلی از این دست را رصد می‌کنند و گزارش‌های مربوطه را به اطلاع سازمان سینمایی هم می‌رسانند. 
 
نام افراد متخلف از فهرست عوامل تولیدات سینمایی حذف می‌شود 
 
رجبی فروتن در ادامه افزود: در این راستا اداره نظارت و ارزشیابی هنگامی که می‌خواهد پروانه ساخت برای فیلم‌ها صادر کند عواملی که در آثار سینمایی حضور دارند را به خوبی رصد می‌کند و اگر به افرادی از این دست برخورد کرد، اسم او را از عوامل بیرون می‌آورد و مراتب را به تهیه‌کننده گزارش خواهد کرد تا او نیز اسم فرد مورد نظر را از لیست عوامل خارج کند.
 
مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان سینمایی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به محدودیت کاری برخی از این سینماگران گفت: آنچه مسلم است سینماگرانی از این دست تنها در یک بازه زمانی مشخص از انجام فعالیت‌های سینمایی منع خواهند شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen