Donnerstag, 15. November 2012

آلمان رفتار حکومت ایران با بهائیان را محکوم کرد

وزارت‌خارجه آلمان با انتشار اطلاعیه‌ای رفتار حکومت ایران را با بهائیان محکوم کرد. در این اطلاعیه تصریح شده که علیرغم همه اعتراض‌ها و تقاضاهای بین‌المللی، فشار بر بهائیان ایران همواره بیشتر می‌شود.

مارکوس لونینگ، مسئول حقوق بشر و کمک‌های ‌بشردوستانه دولت آلمان امروز (چهارشنبه ۱۴ نوامبر) در اطلاعیه‌ای که توسط وزارت خارجه آلمان منتشر شد، از شدت گرفتن سرکوب بهائیان در ایران ابراز نگرانی و رفتار حکومت ایران در قبال این اقلیت مذهبی را محکوم کرد.

بنا بر گزارش‌هایی که آقای مارکوس لونینگ به ‌آن‌ها استناد کرده، تعقیب و آزار بهائیان بویژه در سمنان بالا گرفته است. به‌گفته این سیاستمدار آلمانی اعمال محدودیت‌ها و فشار سیاسی و اجتماعی بر بهائیان، با وجود همه تقاضاهای بین‌المللی و اعتراض‌هایی که به حکومت ایران می‌شود رو به وخامت گذاشته است.

او در اطلاعیه منتشر شده گزارش‌های موجود در این زمینه را " بسیار نگران" خوانده است. دستگیری، کتک، اهانت به پیروان آیین بهایی، بستن مغازه‌های آن‌ها و بیرون کردن دانشجویان بهایی از دانشگاه‌ها، از جمله مواردی است که مسئول حقوق بشر و کمک‌های ‌بشردوستانه دولت آلمان به آن‌ها اشاره کرده است.
در اطلاعیه وزارت خارجه آلمان آمده است:«دانش‌آموزان بهایی مجبورند بارها مدرسه خود را عوض کنند. به یک بهایی امکان ورود به دانشگاه داده نمی‌شود، و اگر روشن شود که دانشجویی بهایی است، حکم اخراج او داده می‌شود».
 
در بخشی دیگر از اطلاعیه می‌خوانیم:«ایران، در حالی که با امضای مفاد قطعنامه‌های بین‌المللی خود را ملزم به رعایت موازین حقوق شهروندی و سیاسی نموده، آزادی مذهب را که جزو حقوق پایه‌ای است، خدشه‌دار کرده است.»
 
مارکوس لونینگ از رهبری حکومت ایران خواسته‌است سریعا جلوی تعقیب پیروان آیین بهایی را بگیرد و به مسئولیت خود در برابر حقوق بین‌الملل پای‌بند بماند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen