Samstag, 5. Januar 2013

وزارت ورزش ایران در پی ایجاد مراکز حضوری همسریابی

یکی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان ایران گفته است که این وزارتخانه به دنبال ایجاد مراکز حضوری همسریابی است و این مراکز می‌توانند بخشی از فعالیت خود را به شکل تلفنی و اینترنتی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، باقر پیشنمازی، معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان روز پنجشنبه ۱۴ دیماه، ۳ ژانویه گفت که مراکز مجازی همسریابی باید برای دریافت پروانه از وزارت ورزش و جوانان اقدام کنند و "مکان استقرارشان برای مردم مشخص" باشد.

آقای پیشنمازی، با اشاره به مهلت شش ماهه‌ای که به اداره کنندگان سایت‌های اینترنتی همسریابی برای دریافت پروانه داده شده بود گفت که از بهمن ماه امسال "مرحله آزمایشی ثبت‌نام از داوطلبانی که قصد فعالیت در حوزه مجازی مشاوره و همسریابی را دارند" آغاز خواهد شد.
به گفته این مقام وزارت ورزش و جوانان ایران که یکی از سازمان‌های مسئول امر ازدواج در این کشور است، آیین نامه ایجاد مراکز رسمی و تخصصی ازدواج، نهایی و دولت ایران آن را تصویب کرده است و به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.
او همچنین از نشست‌های مسئولان وزارت ورزش با مسئولان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، (فتا) درباره "ساماندهی سایت‌های ازدواج" خبر داد.
در حال حاضر در فضای اینترنت تعدادی سایت ایرانی در زمینه همسریابی فعالیت می‌کنند که بسیاری از آنان به "صیغه" و "ازدواج موقت" اختصاص دارند.
این در حالی است که خبرهایی درباره بروز مشکلاتی برای برخی از کاربران این سایت‌ها از جمله کلاهبرداری یا انتشار تصاویر خصوصی‌شان، منتشر شده است.
پیش از این سرهنگ علی نیک نفس، معاون تشخیص و پیشگیری پلیس فتا از مشکل قانونی برای برخورد با سایت‌های همسریابی خبر داده بود و تاکید کرده بود که سایت‌هایی که اقدام به انتشار اطلاعات افراد یا اقدام خلاف عفت عمومی انجام دهند مجرم هستند.
پیشتر محمد عباسی، وزیر ورزش جوانان ایران گفته بود که هیچ کدام از سایت‌های همسریابی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند از وزارت ورزش و یا سازمان ملی جوانان که دو سال پیش منحل شده، مجوز نگرفته‌اند.
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen