Freitag, 21. September 2012

تیپِ جدید دختران دانشجو از فردا + عکس



 از فردا دانشگاه‌ها با رنگ و بوی جدیدی باز می‌شوند و پوشش برندِ پرنیا به عنوان لباس متحدالشکل به تن دانشجویان پوشانده می‌شود.
 به گزارش قانون، چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی دانشگاه، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم از اجرایی شدن قطعی طرح پرنیا از اول مهرماه خبر داد، طرحی که به معنای متحدالشکل کردن لباس دانشجویان است و پیش از این‌ها یک روز تأیید و روز دیگر هم تکذیب می‌شد.
 قرار است طرح پرنیا در هشت دانشگاه تهران و پنج دانشگاه سراسر کشور اجرا شود و دانشجویانی که علاقمند هستند، از این پوشش که دست پخت بنیاد ملی لباس است، استفاده کنند. در عین حال مجریان این طرح اشانتیون هم می‌دهند و گفته می‌شود قیمت این لباس‌ها نسبت به لباس‌های دیگر ارزان‌تر است.
 زمزمه اجرایی شدن متحدالشکل کردن لباس دانشجویان در چند ماه گذشته به کرات شنیده می‌شد و قرار بود دانشگاه‌های معتبر کشور برای متحدالشکل کردن لباس دانشجویان دست به دست هم دهند تا هویت اسلامی و ایرانی دانشجویان حفظ شود.
 در حال حاضر آنچه به عنوان فرم رسمی پوشش در دانشگاه‌ها به ویژه در میان دختران وجود دارد، چادر، مانتو و مقنعه است، اما این پوشش از لحاظ مدل و رنگ یکسان نیست و همین تنوع مطلبی چندان با مذاق مسئولان سازگار نیست.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen