Freitag, 4. Mai 2012

فرانسه برنامه هسته ای ایران را خطرساز برای اروپا و آمریکا می شمارد



خبرگزاری «ریا نووستی» : "میشل میرایه" رییس اداره راهبردی وزارت دفاع فرانسه روز پنج شنبه طی بیاناتی در کنفرانس بین المللی دفاع ضد موشکی در مسکو اظهار داشت فرانسه با عقیده روسیه در باره خطرناک نبودن برنامه هسته ای ایران موافق نیست.
وی گفت: "ما از موضع روسیه در خصوص اینک برنامه هسته ای ایران فقط  جهت هدف های صلح آمیز بوده و هیچ خطری برای اروپا و آمریکا در بر ندارد، به طور کامل آگاه هستیم، ولی از سال 2003 به یک سلسله از دلائلی که نمیتوان آنها را نادیده گرفت، با آن موافق نیستیم".
نماینده وزارت دفاع فرانسه گفت: "اولا ایران در فن آوری تولید موشک های بالیستیکی به طور دائمی پیشرفت می کند. ثانیا ایران زرادخانه این موشک ها را به چند صد موشک افزایش داده و موشک های دو مرحله ای سوخت جامد را طرح ریزی کرده و قابلیت خود برای پرتاب موشک های برد مختلفی را به تمایش گذاشته است. بعلاوه، ایران بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، فن آوری پرتاب موشک های بالیتستیکی را توسعه می دهد".
میرایه در ادامه سخنان خود گفت: " در ماه فوره سال 2010 ایران به دنبال 9 ابرقدرت جهانی، ماهواره ای با استفاده از حامل دو مرحله ای سوخت مایع به فضا پرتاب کرد و این حاملی که از آن ممکن است برای طرح ریزی موشک های قاره پیمای بالیستیکی استفاده شود".
نماینده وزارت دفاع فرانسه گفت: "در حال حاضر کاملا بدیهی است که برنامه هسته ای ایران بر خلاف قطعنامه های شورای امنیت دارای سمتگیری نظامی است.  تهران از بلندپروازی های هسته ای خود صرف نظر نکرده و نزدیک به تولید سلاح هسته ای و کلاهک هسته ای شده است".

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen