Mittwoch, 25. April 2012

پناهجویان ایرانی و افغانی در مجارستان زندانی می شوند


صدها پناهجو در مجارستان در زندان های این کشور به سر می برند. اکثر این پناهجویان که از اتباع کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، ایران و آفریقای شمالی هستند به دلیل ورود غیرقانونی به مجارستان بازداشت شده اند.
یکی از پناهجویان افغان که در این بازداشتگاه به سر می برد، از بدرفتاری پلیس با بازداشت شدگان می گوید:“یک جایی از این بازداشتگاه خیلی بد است. اسم آنجا را گوانتانامو گذاشته ایم. من تا الان به آنجا نرفته ام. یکی از دوستان من که ایرانی بود و خیلی جنگی بود. او را تا به حال سه یا چهار بار به گوانتانامو برده اند و کتک زده و پس آورده اند. کسی که اینجا کار بد کند جزا می بیند.”
کمیساریای عالی پناهندگان در گزارش سالانۀ خود به این اقدام دولت مجارستان انتقاد کرده است. گوتفراید کوفنر، رییس کمیساری عالی پناهندگان در شرق اروپا می گوید:“دیدن پناهجویانی که به دلایلی نظیر حفظ جانشان از کشورشان گریخته اند در پشت میله های زندان بسیار غم انگیز است. این پناهجویان که شاید زندان را در کشورشان نیز تحمل کرده اند در نخستین تجربۀ خود بعد از ورود به مرزهای اتحادیۀ اروپا باز هم با تجربۀ زندان روبرو می شوند.”
مجارستان زندانی کردن پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده اند را به مدت 12 ماه برای افراد مجرد قانونی اعلام کرده است. این مدت برای پناهجویانی که به همراه خانواده شان وارد این کشور می شوند 30 روز زندان است. مجارستان یکی از کشورهایی است که اکثر مهاجران برای ورود به اروپا از مرز این کشور می گذرند اما در مجارستان بازداشت و به زندان فرستاده می شوند.
مجارستان در زمان جنگ و ناآرامی های یوگسلاوی یکی از کشورهایی بود که شمار زیادی از پناهجویان منطقۀ بالکان را پذیرا شد. دولت مجارستان می گوید وجود این مهاجران به همراه اضافه شدن پناهجویانی از دیگر کشورهایی که عمدتا آسیایی و آفریقایی هستند مشکلات اقتصادی زیادی در این کشور ایجاد کرده است. این کشور از سال 2010 سیاست هایی را برای کاهش ورود مهاجران به این کشور در پیش گرفته است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen