Sonntag, 4. März 2012

اسرائیل برای انصراف از حمله به ایران از آمریکا تضمین می‌خواهد

 اسرائیل از ایالات متحده تضمین می‌خواهد که واشنگتن خود در صورت شکست مذاکرات اتمی با ایران و بی‌نتیجه ماندن تحریم‌ها، به ایران حمله کند. اسرائیل فقط در این صورت حاضر به انصراف از حمله نظامی است.
از نظر وزیر امور خارجه اسرائیل، این کشور باید در رابطه با مناقشه اتمی با ایران، تصمیم‌های محرمانه را "در محافل متناسبت" اتخاذ کند. آویگدور لیبرمن تصریح کرد که کشورش در نوع برخورد با جمهوری اسلامی به تنهایی تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری آلمان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه (۵ مارس / ۱۵ اسفند) در کاخ سفید با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، ملاقات خواهد کرد. در این ملاقات مناقشه‌ی هسته‌ای با ایران در کانون مذاکرات رهبران دو کشور قرار خواهد داشت.

به گزارش رسانه‌‌های اسرائیلی، رهبری آمریکا قصد دارد مانع از حمله‌‌ی نظامی اسرائیل به ایران شود.

رادیو اسرائیل روز یکشنبه (۴ مارس / ۱۴ اسفند) با استناد به یک کارمند عالی‌رتبه‌ی دولت گزارش داد که دولت اسرائیل از رهبری آمریکا به طور رسمی این ضمانت را می‌خواهد که ایالات متحده آماده باشد خود در صورت لزوم به ایران حمله کند.

لیبرمن در این رابطه گفت: «اوباما به مشورت ما نیاز ندارد، او وضعیت را خیلی خوب می‌شناسد و خوب می‌داند چه باید بگوید؛ ما نیز سخنان او را خواهیم شنید و آن را در نظر خواهیم گرفت.»

وزیر امور خارجه اسرائیل با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا مهم‌ترین ابرقدرت جهان و "مهم‌ترین دوست دولت اسرائیل" است، تصریح کرد: «ما هم‌زمان مستقل هستیم و در نهایت این دولت اسرائیل است که بر اساس درک خود بهترین تصمیم را اتخاذ خواهد کرد.»

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen