Mittwoch, 18. Juli 2012

وزیر دفاع آمریکا : به هر وسیله‌ای مانع بسته‌شدن تنگه هرمز می‌شویم

 پانه‌تا با متهم‌کردن ایران به اخلال در حمل و نقل نفت تهدید کرد که اگر ایران تنگه‌ی هرمز را ببندد، آمریکا امادگی کامل دارد که تنگه را بازگشایی کند. یک فرمانده سپاه ناوگان آمریکا در خلیج‌فارس را "آهن پاره" توصیف کرد.
چهارشنبه (۱۸ ژوئیه) لئون پانه‌تا، وزیر دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا در کنفرانسی خبری در پنتاگون تهدید کرد که آمریکا با هرگونه تلاش ایران برای اخلال در حمل و نقل نفت در خلیج فارس مقابله خواهد کرد.
پانه‌تا در این کنفرانس خبری با مقصر دانستن ایران در هرگونه اخلال در روند نقل و انتقال نفت گفت:«مقامات ایران باید بدانند که آمریکا و جامعه‌ی بین‌الملل ایران را مقصر و مسئول مستقیم هرگونه مشکلی در روند انتقال نفت در منطقه می‌دانند و با ایران برخوردی جدی خواهند کرد.»
وزیر دفاع آمریکا بار دیگر تاکید کرد که در صورتی که جمهوری اسلامی ایران تهدید خود مبنی بر بستن تنگه‌ی هرمز را عملی کند، این کشور تنگه‌ی هرمز با " به هر شیوه‌ی لازم" مجددا بازگشایی خواهد کرد.
لئون پانه‌تا بار دیگر تاکید کرد:«ایالات متحده‌ی آمریکا خود را برای هرگونه مقابله با جمهوری اسلامی ایران کاملا آماده کرده است. تاکید می‌کنم که اگر ایران تنگه‌ی هرمز را ببندد، کاملا آمادگی لازم برای مقابله را داریم.»
اظهارات وزیر دفاع آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود که تنش و جدال لفظی میان رهبران و مقامات ایران و آمریکا روز به روز بیشتر بالا می‌گیرد.
هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا نیز روز دوشنبه (۱۶ ژوئیه) در پایان سفر خود به اسرائیل بار دیگر تهدید کرد که "تمام اجزای قدرت آمریکا" در خدمت آن است که ایران را از ساخت سلاح اتمی بازدارد و تاکید کرد که هنوز وقت اندکی باقی مانده و "تصمیم نهایی" با ایران است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen