Sonntag, 19. Februar 2012

اطلاعات تازه درباره «تیم ترور ایرانی»؛ صدور ویزای سفر به تایلند ممنوع شد اطلاعات تازه درباره «تیم ترور ایرانی»؛ صدور ویزای سفر به تایلند ممنوع شد

 پليس تايلند روز يکشنبه اعلام کرد در ادامه تحقيقاتی که درباره ارتباط ميان شماری از شهروندان ايرانی دستگير شده يا تحت تعقيب در اين کشور با انفجارهای روز سه شنبه بانکوک انجام داده است، موفق شده که يک دستگاه موتورسيکلت را نيز بيابد که احتمالا قرار بوده از سوی تيم ايرانی اعزامی به تايلند در هدف قرار دادن ديپلمات های اسرائيلی استفاده شود.

پيدا شدن موتورسيکلت، نتيجه تماس روز شنبه ميان صاحب يک مغازه فروش لوازم الکترونيک در تايلند با پليس اين کشور بوده است.

به گزارش روزنامه «بانکوک پست»، صاحب اين مغازه گفته بود که يک دستگاه موتورسيکلت از نوع هوندا از روز سه شنبه گذشته در برابر مغازه او پارک شده و کسی سراغ آن نيامده است. اين مکان در نزديکی همان جايی است که فرد ايرانی با بمب های خود، ابتدا به يک راننده تاکسی و سپس به دو نفر از نيروهای پليس بانکوک حمله کرد و در همانجا، هر دو پای اين ايرانی بر اثر انفجار بمب های خودش قطع شد.

پليس تايلند تایید کرده است که اثر انگشت ايرانی ديگر در ماجرای روز سه شنبه تايلند، مسعود صداقت زاده، ۳۲ ساله، بر روی همين موتورسيلکت به دست آمده است.

پليس تايلند توانسته است ردگيری کند که مسعود صداقت زاده موتورسيکلت را از مغازه ای در محله «کلونگ تان» به مبلغ ۲۶ هزار و ۴۰۰ «بات» (واحد پول تايلند) خريداری کرده بود.

شاهدانی در تايلند گفته اند که مسعود صداقت زاده را بر روی اين موتورسيکلت ديدند. پليس تايلند می گويد تحقيقات را ادامه می دهد تا پی ببرد آيا تيم ايرانی می خواست که از اين موتورسيکلت برای هدف قرار دادن سفير يا ديپلمات های اسرائيلی، همانند حادثه روز دوشنبه در دهلی نو در هند، استفاده کند يا خير.

پليس تايلند روز شنبه نيز تایید کرد که تدابير امنيتی را در شش فرودگاه بزرگ اين کشور شدت بخشيده است؛ دادن ويزا در فرودگاه های تايلند به ايرانيان ممنوع شده است و بر اساس دستور معاون نخست وزير تايلند، ممکن است که اصولاً رفتن ايرانيان به تايلند به دليل داشتن «حکومت مشکل آفرين» این لغو شود.

شش فرودگاه بزرگی که شامل تدابير جديد امنيتی شده، از اين قرار است: «سوبارناباهومی» (فرودگاه عظيم بانکوک)، «دون موانگ»، «چانگ مای»، «چانگ رای»، «هات يای» و فرودگاه شهر ساحلی «پوکت».

افزون بر اين ها، متروی بانکوک و تشکيلات قطارهای پايتخت تايلند که يک کلان شهر است، شامل تدابير امنيتی سخت گيرانه جديد شده است.

رسانه های اسرائيل نيز يکشنبه گزارش دادند که اسرائيل به تايلند در مورد وقوع خطرات مشخص ديگر، اطلاعات «موثقی همراه با جزييات» داده است.

اين رويدادها در حالی است که تعقيب يک مرد ايرانی ۵۲ ساله که احتمال داده می شود رهبر تيم اعزامی تروريستی ايرانی اخير به اين کشور باشد، ادامه دارد و همزمان، تايلند همچنان در انتظار استرداد مسعود صداقت زاده از کشور مالزی است.

نام مرد ايرانی که در مظان اين اتهام است در گذرنامه وی «جواد نيک خواه فرد» عنوان شده که مربی کاربرد مواد منفجره برای ساير اعضای تيم بوده است.

بر اساس تحقيقات پليس تايلند، «جواد نيک خواه فرد» سه شنبه گذشته با يک ساک بزرگ از خانه ای تيمی که از قبل برای اين نيروها اجاره شده بود، خارج شد در حالی که در روزهای پيش از آن، چند بار به همان خانه که يک زن ايرانی از قبل اجاره کرده بود، رفت و آمد داشته است.

تازه ترين شواهد منتشره در تايلند نشان می دهد که گذرنامه صادره برای زنی که نام او «ليلا روحانی» قيد شده است و همچنین گذرنامه «جواد نيک خواه فرد»، نه تنها در يک روز از سوی اداره گذرنامه جمهوری اسلامی ايران صادر شده است، بلکه شماره گذرنامه آنها نيز به يکديگر نزديک است؛ در حال حاضر اين احتمال برای نيروی ضد ترور تايلند تقويت شده است که ممکن است يک نهاد امنيتی و اطلاعاتی ايران به اداره گذرنامه دستور داده باشد تا اين گذرنامه ها را برای اين افراد و احتمالا با اسامی دروغين صادر کند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen