Dienstag, 28. Februar 2012

آمريکا دريافت اسکار را به اصغر فرهادی تبريک گفت

ويکتوريا نولند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا، روز دوشنبه دريافت جايزه اسکار بهترين فيلم خارجی را به اصغر فرهادی، کارگردان «جدايی نادر از سيمين» تبريک گفت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم نولند گفته است: اين نخستين فيلم ايرانی است که برنده اسکار می شود و من از جانب همه به اصغر فرهادی تبريک می گويم.
سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا اضافه کرده است:« اين فيلمی است که واقعا به جهان تصويری ارزشمند از زندگی در ايران ارائه می کند. ما اين موفقيت را به او تبريک گفته و پويندگی و عظمت تاريخی صنعت سينمای مستقل ايران را تحسين می کنيم.»

وقتی سلحشور اسکار را از نوبل تشخیص نمی دهد وقتی سلحشور اسکار را از نوبل تشخیص نمی دهد وقتی سلحشور اسکار را از نوبل تشخیص نمی دهد

 فرج الله سلحشور انتقادات تازه‌ای را نسبت به برپایی جشنواره فیلم فجر و جوایز آن و نیز موفقیت تازه سینمای ایران در اسکار مطرح کرد.

کارگردان مجموعه «یوسف پیامبر» در گفت و گو با سینماپرس، به جشنواره فیلم فجر تاخت و گفت: برخی از آثاری که در جشنواره سی ام فیلم فجر برگزیده شدند آثاری ارزشمند بودند و به حق انتخاب شدند اما برخی از آثار از روی مصلحت اندیشی انتخاب شدند و به خاطر سابقه ای که آن افراد در گذشته داشتند به آن ها تعلق گرفت نه فیلم هایی که در جشنواره امسال با آن شرکت کرده بودند.
سلحشور همچنین درباره آخرین رویداد و موفقیت سینمای ایران و کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی توسط «جدایی نادر از سیمین»(اصغر فرهادی)، اظهار کرد: آیا مطرح شدن ارزش است؟!  آیا هر مطرح شدنی ارزش محسوب می شود؟ آیا هالیوود و بالیوود که به عنوان بزرگ ترین کشورها در تولید آثار سینمایی شناخته شده اند اعتبار و ارزش دارند؟
وی ادامه داد: به نظر من این موضوع که فرهادی به ارزش‌ها اهانت کرده و با سیاه نمایی ایران جایزه دریافت کرده است ارزش نیست و این خود یک ضد ارزش و ننگ است.
کارگردان «اصحاب کهف» با بیان این مطلب که خیلی از افراد می‌خواهند امام  را از عرصه سیاست و فکر و اندیشه حذف کنند، تصریح کرد: امام خمینی   می گفتند که وقتی خارجی ها از شما تعریف می کنند به خودتان شک کنید.  رهبری هم در ادامه راه امام تاکید کردند که جوایزی که جشنواره های خارجی می دهند ارزشی ندارند.
وی افزود: اگر جشنواره های اسلامی و مذهبی مقامی گرفته شود ارزش دارد اما جشنواره هایی مانند اسکار که هر عاقلی اهداف آن را می‌داند و به رهبران اسرائیل جایزه صلح می‌دهد ، ارزشی ندارد.
 (گفتنی است تاکنون هیچ جایزه اسکاری به «رهبران اسرائیل» اعطا نشده است و احتمالاً آقای سلحشور جایزه آکادمی یا اسکار را با جایزه صلح نوبل که در سال 1994 به شیمون پرز از «رهبران اسرائیل» داده شده، اشتباه گرفته است.)

Sonntag, 26. Februar 2012

پوتین : خطر حمله نظامی به ایران باعث نگرانی روسیه می شود/ تمام فعالیت هسته ای ایران تحت کنترل آژانس قرار گیرد و تحریمها برداشته شوند


روسیه پیشنهاد می کند تمام تحریم های موجود علیه تهران از جمله تحریم های یکجانبه در مقابل قرار گرفتن تمام فعالیت هسته ای ایران تحت کنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو شود. در مقاله "ولادیمیر پوتین" (Vladimir Putin) نخست وزیر روسیه تحت عنوان "روسیه و دنیای متغیر" که روز دوشنبه در روزنامه "ماسکووسکیه نووستی" به چاپ می رسد، در اینباره صحبت می شود.
پوتین می نویسد:"در حال حاضر ایران در مرکز توجه عمومی قرار دارد. شکی نیست که خطر حمله نظامی به این کشور باعث نگرانی روسیه می شود. اگر چنین چیزی رخ دهد، پی آمد های آن واقعا فاجعه خواهد بود. تصور ابعاد واقعی این پی آمد ها غیر ممکن خواهد بود".
وی در دنباله می نویسد:" مطمئن هستم که مساله را می توان فقط از راه صلح آمیز حل کرد. ما پیشنهاد می کنیم که حق تهران برای پیشبرد برنامه هسته ای صلح آمیز قبول شود، اما این کار در مقابل قرار گرفتن تمام فعالیت هسته ای ایران تحت کنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام شود. اگر در این کار توفیق حاصل شود، باید تمام تحریم های موجودعلیه ایران از جمله تحریم های یکجانبه در مقابل قرار گرفتن تمام فعالیت هسته ای ایران تحت کنترل مطمئن و همه جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو شود. غرب بیش از حد بفکر "مجازات" برخی از کشورها است و با کمترین بهانه به اعمال تحریم و گاهی حتی به "چماق نظامی" رو می آورد. یادآور می شوم که ما در قرن 19 و حتی قرن 20 قرار نداریم ".

قرقیزستان: آمریکا نباید از پایگاه مناس برای حمله به ایران استفاده کند

 آلمازبک آتامبایف، رئیس جمهور قرقیزستان، با ابراز نگرانی از پیامدهای درگیری احتمالی آمریکا و ایران برای کشورش، اظهار داشت که ایالات متحده نباید از پایگاه هوایی مناس برای حمله به ایران استفاده کند.

آلمازبک آتامبایف، که برای یک دیدار دو روزه در روسیه به سر می‌برد، در مصاحبه با صدای روسیه تصریح کرد: «از پایگاه هوایی قرقیزستان نباید برای حمله به ایران استفاده شود. به همین دلیل است که ما می‌گوییم پس از سال ۲۰۱۴ نباید هیچ نیروی نظامی خارجی در هیچ پایگاهی و از جمله فرودگاه مناس ... حضور داشته باشد.»

رئیس جمهور قرقیزستان اظهار داشت که پایگاه هوایی مناس از سال ۲۰۱۴ به یک فرودگاه غیرنظامی تغییر کاربری خواهد داد.

آلمازبک آتامبایف افزود: «تصمیم به خروج نیروهای نظامی خارجی از فرودگاه مناس به خاطر نگرانی در مورد امنیت پایتخت قرقیزستان و ساکنانش گرفته شده است.»

رئیس جمهوری قرقیزستان به خبرنگاران در مسکو گفت به مقام‌های آمریکایی بارها گفته است که از پایگاه مناس «نمی‌توان فراتر از اختیارات داده شده که همان پشتیبانی عملیات در افغانستان است استفاده شود.»

آتامبایف گفت: «به این وضعیت آمریکا و ایران نگاه کنید. ایران موشک‌هایی دارد که می‌تواند هدف‌هایی را هزاران کیلومتر آن طرف‌تر بزند. ایرانی‌ها ممکن است مناس را بزنند اما اگر موشک‌ها خطا رفت چه می‌شود؟»

اظهارات رئیس جمهوری قرقیزستان در حالی است که روز چهارشنبه، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تصریح کرده بود که آمریکا ممکن است از پایگاه هوایی مناس برای حمله به ایران استفاده کند. با این حال مایکل مک فاول، سفیر آمریکا در مسکو، این احتمال را رد کرده بود.

در هفته‌های اخیر مقام‌های بلندپایه روس نسبت به حمله اسرائیل و آمریکا به ایران هشدار داده و پیامده‌های آن را فاجعه‌ بار دانسته‌اند.

روز جمعه ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه، اظهار داشت که کشورهای غربی تحت لوای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران به دنبال تغییر رژیم در تهران هستند.

وزارت دفاع روسیه هم به تازگی مرکزی بررسی اوضاع ایران و خاورمیانه تاسیس کرده است.

در بهمن ماه امسال نیکولای ماکروف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه گفته بود که کشورهای غربی احتمالا تا تابستان امسال درباره نحوه مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران تصمیم می‌گیرند.

Sonntag, 19. Februar 2012

اطلاعات تازه درباره «تیم ترور ایرانی»؛ صدور ویزای سفر به تایلند ممنوع شد اطلاعات تازه درباره «تیم ترور ایرانی»؛ صدور ویزای سفر به تایلند ممنوع شد

 پليس تايلند روز يکشنبه اعلام کرد در ادامه تحقيقاتی که درباره ارتباط ميان شماری از شهروندان ايرانی دستگير شده يا تحت تعقيب در اين کشور با انفجارهای روز سه شنبه بانکوک انجام داده است، موفق شده که يک دستگاه موتورسيکلت را نيز بيابد که احتمالا قرار بوده از سوی تيم ايرانی اعزامی به تايلند در هدف قرار دادن ديپلمات های اسرائيلی استفاده شود.

پيدا شدن موتورسيکلت، نتيجه تماس روز شنبه ميان صاحب يک مغازه فروش لوازم الکترونيک در تايلند با پليس اين کشور بوده است.

به گزارش روزنامه «بانکوک پست»، صاحب اين مغازه گفته بود که يک دستگاه موتورسيکلت از نوع هوندا از روز سه شنبه گذشته در برابر مغازه او پارک شده و کسی سراغ آن نيامده است. اين مکان در نزديکی همان جايی است که فرد ايرانی با بمب های خود، ابتدا به يک راننده تاکسی و سپس به دو نفر از نيروهای پليس بانکوک حمله کرد و در همانجا، هر دو پای اين ايرانی بر اثر انفجار بمب های خودش قطع شد.

پليس تايلند تایید کرده است که اثر انگشت ايرانی ديگر در ماجرای روز سه شنبه تايلند، مسعود صداقت زاده، ۳۲ ساله، بر روی همين موتورسيلکت به دست آمده است.

پليس تايلند توانسته است ردگيری کند که مسعود صداقت زاده موتورسيکلت را از مغازه ای در محله «کلونگ تان» به مبلغ ۲۶ هزار و ۴۰۰ «بات» (واحد پول تايلند) خريداری کرده بود.

شاهدانی در تايلند گفته اند که مسعود صداقت زاده را بر روی اين موتورسيکلت ديدند. پليس تايلند می گويد تحقيقات را ادامه می دهد تا پی ببرد آيا تيم ايرانی می خواست که از اين موتورسيکلت برای هدف قرار دادن سفير يا ديپلمات های اسرائيلی، همانند حادثه روز دوشنبه در دهلی نو در هند، استفاده کند يا خير.

پليس تايلند روز شنبه نيز تایید کرد که تدابير امنيتی را در شش فرودگاه بزرگ اين کشور شدت بخشيده است؛ دادن ويزا در فرودگاه های تايلند به ايرانيان ممنوع شده است و بر اساس دستور معاون نخست وزير تايلند، ممکن است که اصولاً رفتن ايرانيان به تايلند به دليل داشتن «حکومت مشکل آفرين» این لغو شود.

شش فرودگاه بزرگی که شامل تدابير جديد امنيتی شده، از اين قرار است: «سوبارناباهومی» (فرودگاه عظيم بانکوک)، «دون موانگ»، «چانگ مای»، «چانگ رای»، «هات يای» و فرودگاه شهر ساحلی «پوکت».

افزون بر اين ها، متروی بانکوک و تشکيلات قطارهای پايتخت تايلند که يک کلان شهر است، شامل تدابير امنيتی سخت گيرانه جديد شده است.

رسانه های اسرائيل نيز يکشنبه گزارش دادند که اسرائيل به تايلند در مورد وقوع خطرات مشخص ديگر، اطلاعات «موثقی همراه با جزييات» داده است.

اين رويدادها در حالی است که تعقيب يک مرد ايرانی ۵۲ ساله که احتمال داده می شود رهبر تيم اعزامی تروريستی ايرانی اخير به اين کشور باشد، ادامه دارد و همزمان، تايلند همچنان در انتظار استرداد مسعود صداقت زاده از کشور مالزی است.

نام مرد ايرانی که در مظان اين اتهام است در گذرنامه وی «جواد نيک خواه فرد» عنوان شده که مربی کاربرد مواد منفجره برای ساير اعضای تيم بوده است.

بر اساس تحقيقات پليس تايلند، «جواد نيک خواه فرد» سه شنبه گذشته با يک ساک بزرگ از خانه ای تيمی که از قبل برای اين نيروها اجاره شده بود، خارج شد در حالی که در روزهای پيش از آن، چند بار به همان خانه که يک زن ايرانی از قبل اجاره کرده بود، رفت و آمد داشته است.

تازه ترين شواهد منتشره در تايلند نشان می دهد که گذرنامه صادره برای زنی که نام او «ليلا روحانی» قيد شده است و همچنین گذرنامه «جواد نيک خواه فرد»، نه تنها در يک روز از سوی اداره گذرنامه جمهوری اسلامی ايران صادر شده است، بلکه شماره گذرنامه آنها نيز به يکديگر نزديک است؛ در حال حاضر اين احتمال برای نيروی ضد ترور تايلند تقويت شده است که ممکن است يک نهاد امنيتی و اطلاعاتی ايران به اداره گذرنامه دستور داده باشد تا اين گذرنامه ها را برای اين افراد و احتمالا با اسامی دروغين صادر کند.

هشدار بریتانیا به اسرائیل در مورد حمله به ایران


ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا به اسرائیل هشدار داد که حمله احتمالی به ایران به قصد جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح اتمی، اقدامی "خردمندانه" نخواهد بود.
آقای هیگ امروز یکشنبه ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) در گفت‌وگو با تلویزیون بی‌بی‌سی تأکید کرد که دولت بریتانیا به صورت صد در صد بر تلاش های دیپلماتیک برای حل اختلافات با ایران تمرکز دارد و خواهان اقدام نظامی نیست.
همزمان تام دونیلون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل سفر کرده است تا در مورد نحوه برخورد با ایران با نخست وزیر اسرائیل گفت و گو کند.
ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم در گفت و گو با سی‌ان‌ان گفته است که حمله به ایران در حال حاضر عملی "مدبرانه" نیست.
وزیر امور خارجه بریتانیا در گفت و گوی امروز خود با تلویزیون بی‌بی‌سی گفت: "گمان می کنم که اسرائیل هم باید مثل همه کشورهای جهان فرصتی واقعی به روشی که ما در پیش گرفته ایم بدهد، یعنی اعمال تحریم های بسیار جدی و فشار دیپلماتیک و در عین حال آمادگی برای گفت و گو با ایران".
او در عین حال از حکومت ایران به شدت انتقاد کرد که تمایل روزافزونی برای دست زدن به اقدامات غیر قانونی در سایر نقاط جهان از خود نشان می دهد.
آقای هیگ به طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن و انفجارهای اخیر در هند، گرجستان و تایلند به عنوان نمونه هایی که ایران به دست داشتن در آنها متهم شده است، اشاره کرد.
 وزیر امور خارجه بریتانیا دیروز هم هشدار داده بود که بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران می‌تواند خاورمیانه را به سوی "یک جنگ سرد جدید" سوق دهد.
آقای هیگ در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف گفت: اگر ایران تسلیحات هسته‌ای تولید کند، "دیگر کشورها در سراسر خاورمیانه می‌خواهند که کار مشابهی بکنند."
کشورهای غربی همواره ایران را متهم ‌می‌کنند که در فعالیت‌های هسته‌ای خود، اهدافی نظامی را دنبال می‌کند، ولی ایران تاکید دارد که برنامه هسته‌ای این کشور با اهداف صلح‌جویانه و برای کاربردهای غیرنظامی دنبال می‌شود.
آقای هیگ در مصاحبه با تلگراف گفته است که یک "بحران در حال شکل‌گیری است."

ناوهای ایرانی در بندر طرطوس سوریه پهلو گرفتند


 حسین ابراهیمی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، حضور ناوگروه نیروی دریایی این کشور در سواحل سوریه را حاوی پیامی روشن برای آمریکا دانست و گفت "در صورت اشتباه استراتژیک آمریکا در سوریه، احتمال پاسخ کوبنده ایران، روسیه و چند کشور دیگر به آمریکا وجود دارد."
طبق گزارش ها، ناوگروه نیروی دریایی ایران شامل ناو جنگی "شهید قندی" و ناو لجستیکی "خارک" پس از عبور از کانال سوئز، در بندر طرطوس سوریه در شمال غربی این کشور پهلو گرفته اند.

ناوگروه نیروی دریایی ایران پس از حرکت از آب های ایران و عبور از تنگه باب المندب، در بندر جده عربستان پهلو گرفت و پس از آن به سوی کانال سوئز حرکت کرد.
این برای دومین بار است که پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، کشتی های جنگی ایران از این کانال عبور می کنند.
در زمان حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر، دولت این کشور چنین اجازه ای به ایران نمی داد.
دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران به ایرنا گفته است که ماموریت این ناوگروه اعلام "پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه" و نمایش "اقتدار" جمهوری اسلامی است.

همکاری‌های 'استراتژیک'

ایران و سوریه در اجلاس مشترک همکاری های بندری – دریایی در سال ۱۳۸۶ چندین توافق نامه در زمینه همکاری های دو جانبه امضا کردند که به موجب یکی از آنها، ایران آموزش دریانوردان شناورهای سوریه را به عهده گرفت.
روابط ایران و سوریه پس از انقلاب ۱۳۵۷ همواره روندی رو به رشد داشته است. دو کشور این همکاری ها را "استراتژیک" می خوانند.
سوریه در مجامع بین المللی از حامیان ایران بوده و در دوران ریاست جمهوری حافظ اسد، پدر رئیس جمهوری فعلی و در زمان جنگ ایران و عراق، تنها کشور عربی بود که تا پایان جنگ در کنار ایران ماند و از این کشور حمایت کرد.
ایران نیز از زمان شروع اعتراض ها در سوریه، از دولت این کشور حمایت کرده و گفته است که تظاهرات ضد دولتی در سوریه شبیه اعتراضاتی نیست که در برخی کشورهای عربی منجر به سرنگونی روسای دولت ها شد.

Mittwoch, 15. Februar 2012

حداقل 400 نفر در راهپیمایی 25 بهمن دستگیر شده اند


 بازداشت شمار زیادی از شهروندان معترض بارزترین مشخصه وقایع ۲۵ بهمن امسال بود. گویی حاکمیت می خواست ترس خود را با دستگیری کسانی بپوشاند که با وجود حاکم شدن فضایی رعب آور و امنیتی در تهران شجاعت به خرج داده و پس از گذشت چندین ماه از فراخوان قبلی،دوباره به خیابان آمده بودند. با توجه به اخبار رسیده و گزارش های ارسالی در خوش بینانه ترین حالت حداقل تعداد بازداشت شدگان چهار صد نفر تخمین زده می شود.
 بنابر گزارش منابع خبری "جرس" از تهران،سازوبرگ و تعداد نیروهای امنیتی در خیابان ها بسیار بیشتر از روزهای اعتراضی پیشین بود. این تعداد نیرو که مجهز به انواع و اقسام ابزار آلات سرکوب و جنگ خیابانی بودند برای مقابله با تظاهراتی میلیونی در نظر گرفته شده بود. آنها در این روز تمام خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر را پوشش داده بودند. بر پایه گزارش یک منبع خبری جرس،حوالی ساعت 14 نیروهای امنیتی از محل هایی که پیش از آن برای آنکه زیاد در چشم نباشند و ساختمان هایی که محل تجمعشان بود خارج شده و در جای جای نقاط محل برگزاری راهپیمایی و خیابان های اطراف و همچنین دیگر نقاط حساس شهر مستقر شدند.
در مسیر راهپیمایی و به خصوص از میدان فردوسی به سمت میدان آزادی دوربین های فیلمبرداری که بر روی سه پایه ثابت کاشته شده بودند به چشم می آمدند . برخی ساختمان های بلند حدفاصل میدان فردوسی تا میدان آزادی نیز محل استقرار نیروهایی بود که به وسیله دوربین سعی در رصد حرکات مردم داشتند و در چهار راه ولیعصر نیز جوانی با در دست داشتن دوربین حرفه ای از عابرانی که منتظر سبز شدن چراغ برای عبور از چهار راه بودند فیلم می گرفت. به نظر می رسید با "استقرار آشکار" این همه تجهیزات رسانه ای، پیش از هر چیز می خواستند نشان دهند که هیچ کنش و واکنشی از " چشم برادر بزرگ " پنهان نمی ماند.
گزارشهای رسیده به جرس همچنین حاکی از این بود که درگیری های پراکنده و آغاز بازداشت هایی که جو خیابان ها را ملتهب کرد از ساعت 18 به بعد و با نزدیک شدن به تاریکی هوا شکل گرفت. نیروهای پرتعداد لباس شخصی از هر سن و با هر تیپ و پوشش ظاهری که در لابه لای مردم در حرکت بودند با شگردهای مختلف سعی در شناسایی معترضان از میان عابران و دستگیری آنها داشتند. برخی لباس شخصی های جوان، ظاهری آراسته تر از حد معمول داشته اند که تنها در زمانی که اقدام به بازداشت یکی از شهروندان می کردند مشخص می شد جزو نیروهای امنیتی هستند. وظیفه لباس شخصی ها گوش دادن به صحبت های مردم با یکدیگر و یا تحریکشان به منظور ابراز واکنش بود تا از این طریق بتوانند معترضین را شناسایی و دستگیر کنند. آنها بدون آنکه مخاطب خود را مشخص کنند در کنار مردم زمزمه می کرده اند که اینها سلطنت طلب ها و منافقین هستند. گاهی اوقات به برخی نگاه می کردند و بی آنکه کاری به کارش داشته باشند می گفتند مشکوک است یا آنکه اگر توقفی در حرکت جمعیت صورت می گرفت برای تحریک مردم می گفتند"اوه اوه شروع شد، شلوغ شد، راهپیمایی شروع شد" تا از طریق واکنش مردم از میان آنها معترضین را شناسایی کنند.
یک شاهد عینی به "جرس" می گوید: «در میدان انقلاب تعدادی کفن پوش حامی حکومت ایستاده بودند. در ابتدای خیابان جمالزاده شمالی ون سفید رنگی مجهز به قفس پارک بود که بازداشت برخی از معترضین و هدایت آنها به سمت این ماشین موجب درگیری میان نیروهای امنیتی و مردم شد.» بر طبق مشاهدات برخی شهروندان به نظر می رسد ماموران با همان روش گوش دادن به گفت و گوی مردم با یکدیگر به مادر و پسری مشکوک شده و سعی داشتند یکی از آنها را بازداشت کنند: «همزمان نزدیک به بیست مامور با لباس شخصی و لباس فرم به سمت این دو هجوم برده و پسر را کشان کشان به سمت اتومبیل قفس دار می بردند. در اینجا مادر این فرد شروع به فریاد زدن و درخواست کمک از مردم کرد. واقعا ضجه های این مادر برای رهایی فرزندش از دست ماموران دردناک بود. ابتدا مردم جمع شدند و نظاره گر ماجرا بودند تا زمانی که فرد بازداشتی به دم ماشین رسید و از سوار شدن بر آن امتناع کرد. در این حال فریادهای مادرش ادامه داشت تا اینکه مردم به سمت ماشین حمله کردند. ماموران با فریاد نایستید و حرکت کن سعی در پراکنده کرده مردم داشتند اما با برخی شعارها نظیر مرگ بر دیکتاتور درگیری آغاز شد و ماموران با استفاده از باتوم و گاز اشک آور مردم را پراکنده کردند. در ابتدا مادر فرد بازداشتی دستگیر نشد اما با ادامه فریادهای وی او را نیز سوار ماشین کردند.»
به گفته شاهدان عینی اکثر درگیری ها از این منطقه به سمت میدان آزادی و در حالی که هوا کاملا تاریک شده بود روی داده است. بیشتر درگیری ها منجر به بازداشت شهروندان می شد به گونه ای که اگر فردی در جریان درگیری مورد اصابت باتوم از سوی ماموران قرار می گرفت به هیچ عنوان نمی گذاشتند از منطقه خارج شود و بازداشتش می کردند. به گفته برخی منابع خبری جرس، آنچه که باعث شد ابتکار عمل مردم در مقابله با نیروهای امنیتی گرفته شود این نکته بود که به دلیل حضور سنگین نیروهای لباس شخصی در بین جمعیت کسی نمی توانسته مطمئن باشد فردی که در کنارش ایستاده لباس شخصی است و یا جزو مردم معترض است.

وزیر دفاع آمریکا : اسرائیل هنوز برای حمله به ایران تصمیم نگرفته است


 وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که اسرائیل تصمیم خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را هنوز نهایی نکرده است. لئون پانه‌تا پیش‌تر احتمال حمله نظامی اسرائیل علیه ایران را در ماه آوریل، مه یا ژوئن بالا دانسته بود.
لئون پانتا٬ وزیر دفاع آمریکا‌، روز سه‌شنبه (۱۴ فوریه/ ۲۵ بهمن) اعلام کرد به اعتقاد او اسرائیل هنوز برای حمله نظامی به ایران با هدف خنثی‌سازی تهدیدات هسته‌ای احتمالی از سوی جمهوری اسلامی٬ تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس٬ آقای پانتا همچنین در پاسخ به پرسش‌ها در مورد زمزمه‌هایی که پیرامون حمله احتمالی اسرائیل به ایران در بهار سال آینده مطرح شده گفت که در این‌باره چنین نظری ندارد.
وزیر دفاع ایالات متحده که در نشستی با کمیته امور تسلیحاتی سنا حضور یافته بود٬ پس از آن‌که توسط برخی از سناتورها تحت فشار قرار گرفت تا مواضع و ارزیابی‌های خود را به‌صراحت اعلام کند٬ از پاسخ‌گویی روشن خودداری کرد٬ اما تلویحا گفت که موضع او با آنچه به‌تازگی در رسانه‌ها اعلام‌شده متفاوت است.
یکی از ستون‌نویسان روزنامه واشنگتن‌پست اخیرا در مقاله‌ای نوشته بود که لئون پانه‌تا احتمال وقوع حمله نظامی از سوی اسرائیل بر ضد ایران در "ماه آوریل٬ مه یا ژوئن" را بسیار بالا می‌داند٬ اما واکنش‌های آقای پانه‌تا در نشست با سناتورها نشان می‌دهد که او قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی اسرائیل را چندان محتمل نمی‌داند.
لئون پانه‌تا گفت که کشورش با اسرائیل و جامعه‌جهانی درباره تهدیدات ایران اشتراک نظر دارد و در این زمینه منافع مشترکی هم وجود دارد: «ما به‌روشنی اعلام کرده‌ایم که اجازه تولید و توسعه تسلیحات هسته‌ای را به ایران نخواهیم داد. ما به‌صراحت گفته‌ایم که اجازه بستن تنگه هرمز را نخواهیم داد و با قاطعیت تاکید کرده‌ایم که جمهوری اسلامی باید از صدور تروریسم و تضعیف دولت‌های دیگر دست بردارد.»
وزیر دفاع آمریکا بار دیگر با تاکید بر ضرورت حفظ اتحاد در جامعه جهانی٬ تصریح کرد که ایالات متحده و جامعه جهانی گام‌های محکمی برای تشدید تحریم‌ها و افزایش بی‌سابقه فشار بر ایران برداشته‌اند.
باراک اوباما٬ رئیس‌جمهور آمریکا نیز اخیرا گفته بود که اسرائیل هنوز درباره واکنش نظامی به تهدیدات هسته‌ای از جانب ایران٬ تصمیم نهایی را نگرفته است.

کلید آپارتمان۲۳ میلیارد تومانی برای کیست + عکس (سرمایه داری اسلامی یعنی اختلاف طبقاتی بیشتر )















 در حالی که این روزها بسیاری از مردم توان خرید آپارتمان های مسکن مهر با قیمت ساخت متری 300 هزار تومان را ندارند و زیر بار وام و تسهیلات آن کمر خم کرده اند در تهران و شهر های بزرگ کشور ساختمان هایی قد علم می کنند که جز حسرت و آه برای قشر فرو دست جامعه چیزی ندارند. ساختمان هایی که با نام مجتمع و برج برای نو ثروتمندان ومتمولینی ساخته می شوند که ثروت و یا علاقه داشتن ویلاهای چند صد میلیاردی را ندارند اما خواهان کاخ هایی مجلل هستند با امکانات هتل های 5 ستاره .
ساختمان هایی که با سرمایه های نجومی شرکت های متمول ساخته می شوند و چند صد میلیارد تومان نقدینگی را درمدتی کوتاه جمع آوری می کند و در نهایت محل سکنای کسانی می شود که به سبک پادشاهان زندگی می خواهند و خواهان اقتصادی پر از شکاف طبقاتی هستند. اقتصادی که در آن فردی برای اخذ وام 20 میلیون تومانی مسکن وافزایش 5 میلیون تومانی آن شاد وغمگین می شود اما در سوی دیگر،فردی در یک متر خانه تجملی خود، سقف آرزوهای یک خواهان مسکن مهر و ....را ناچیز می بیند!
ثروتمندان این چنینی در این اقتصاد به دنبال نوع چیدمان چند صد میلیونی طراحی داخلی خانه های میلیاردی خود هستند و خبر ندارند که 5 میلیون تومان افزایش وام مسکن چه زمانی خبر رسانی شد و چه وقت،لغو شد!
به هر سو،فارغ از این مباحث عدالت گسترانه که دولت نهم و دهم سالها ادعای آن را داشتند باید به واقعیت ها پرداخت و دید در این دولت اقتصاد به کدامین سمت رفت و چه رخ داده است. باید این روزها را دید؛نگاهی به آگهی‌ها کرد و دید دراین خصوص طی ماه های اخیر چه نوع از مسکن به فروش می رسد و سطح تجمل گرایی تا کجا بالا رفته است.

مشتی از خروار مسکن های تجملی
با مروری برفایل‌های ثبت شده درمعاملات املاک تهران می توان دید که ارقام بسیار بزرگ شده اند و درمحدوده هایی از تهران حتی قیمت املاک تا 15 و 20 میلیون تومان هم معامله واقعی می شود.
نمونه این موضوع که این روزها تبلیغات گسترده ای درخصوص آن انجام شده و درفضای اینترنتی عکس‌ها ومشخصات تجملی اش ارسال می شود مجتمع "ر" در محدوده کامرانیه تهران است که در زمینی به مساحت 7000 مترمربع با 47000 مترمربع زیربناساخته شده است.
این برج که گفته می شود توسط شرکتی خصوصی ساخته شده است شامل 32000 مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی است که 1000 مترمربع واحدهای تجاری و14000 مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات دارد و با قیمت میانگین دست کم 500 میلیارد تومان در بخش مسکونی اش ارزش فروش دارد.
حال اینکه این اعداد و ارقام از چه راه هایی کسب شده و خریداران چنین واحد هایی از چه قشر و چه محل درآمدی هستند بحث این گزارش نیست اما در خلال مرور اعداد وارقمی که درادامه می آید به این نکته توجه داشته باشید که به واقع قشر متوسط و ضعیف جامعه در مقابل چنین تجمل گرایی هایی چه احساسی دارد.
قیمت پایه متری 12 و نیم میلیون تومان
این مجتمع شامل 65 واحد مسکونی در 15طبقه است که در طبقات اول تا پنجم واحدهای 350 الی 400متری قرارگرفته اند.
به گزارش خبرنگار قانون،در تبلیغات اینترنتی این ساختمان قیمت دقیقی وجود ندارد اما شماره فردی به نام آقای "خ" و یک شماره موبایل داده شده است .
بر همین اساس پیگیری ها نشان داد که قیمت پایه این آپارتمان ها 125 میلیون ریال است و در هر طبقه 2 درصد به این قیمت پایه افزوده می شود؛15 طبقه مسکونی و یک طبقه تجاری این مجتمع 3 طبقه پارکینگ دارد و امکانات کامل در واحد های مبله به نمایش در آمده است.
واحدهای تجملی و فوق گران به نمایش در آمده در تبلیغات اینترنتی این مجتمع که توسط یک شرکت مهندسی به نام "پ" ارائه شده،هم اکنون قیمت ندارد و مشتریان در صورت درخواست امکانات مشابه باید قیمت روز و نمونه ای را موردی درخواست کنند تا واحدهای درخواستی تجهیز شوند.هزینه های این بخش مازارد بر قیمت فعلی خرید خواهد بود.
بر اساس این گزارش،درهرطبقه 6 واحد با چهار تییپ متقاوت معماری وجود دارد و دو واحد 600متری و دو واحد 400متری در طبقات 6تا 13 قرار گرفته اند که واحدهای 600متری دارای دو تیپ متفاوت و واحدهای 400متری نیز دارای دو تیپ متفاوت نقشه معماری هستند.
میانگین آپارتمان ها 7 میلیارد تومان
بدین صورت و با قیمت پایه اعلامی از سوی عرضه کنندگان این ملک باید به این نکته توجه داشت که با قیمت طبقه اول 125 میلیون ریال ودر نظر گرفتن واحد های 400 متری این مجتمع ،کمترین قیمت 50 میلیارد ریال است تا صاحب یکی از آپارتمان های این ساختمان شوید!
قیمت واحد های 600 متری در کمترین قیمت طبقات این مجتمع هم رقمی بالغ بر 75 میلیارد ریال است .
پیگیری ها نشان می دهد ،قیمت آپارتمان های این مجتمع با احتساب افزایش دو درصدی قیمت در هر طبقه نیز در طبقه دوم به متری 12 میلیون و 700 هزار تومان در هر متر مربع و در طبقه سوم به 13 میلیون تومان و تا طبقه پانزدهم به 16 میلیون و 250 هزار تومان افزایش می یابد.
بر این اساس در شرایطی که درطبقات 14 و 15 این برج دو واحد پنت هاوس 926متری درهر طبقه و یک واحد پنت‌هاوس 1400متری دوبلکس قرار گرفته اند بالاترین قیمت ها در این برج برای پنت هاوس 926 متری به 150 میلیارد ریال ودردوبلکس طبقه 15 به قیمت تمام شده 226 میلیارد ریال یا حدود 23 میلیارد تومان می رسد!
نکته جالب در این برج آن است که اگر رقم جابه جا شده در تعداد واحد ها را میانگین بگیریم با قیمت میانگین متری 14 میلیون تومان برای واحد های این برج و میانگین متراژ 500 متری برای واحد های این برج به عدد میانگین 7 میلیارد تومانی خواهیم رسید که نشان از ارقامی نجومی در خرید وفروش های ملک در تهران دارد.
220 میلیون تومان پورسانت معاملات احتمالی
جالبتر اینکه اگر ارقام مذکور را به صورت میانگین در نظر بگیریم ، املاک معامله کننده این واحدها در قانونی ترین شرایط می توانند دست کم در معامله واحد های این برج عددی بین 35 تا 70 میلیون تومان از طرفین معامله خواهد بود که اگر با 1 درصد معامله حساب شود تا 140 میلیون تومان هم برای معاملات املاکی ها سود آور خواهد بود.
حال آنکه اگر رقم پورسانت املاکی ها برای پنت هاوس را بخواهیم محاسبه کنیم ،رقمی بین 110 تا 220 میلیون تومان خواهد بود.
عدالت و ایمنی جان انسان ها
بد نیست در خصوص این برج بدانید که 65 واحد مسکونی فضای تفریحی و مشاعات، 7 دستگاه آسانسور،سه راه پله مجزا ،سالن برگزاری همایش های مرتبط با مدیریت برج و سالن اجتماعات بخشی از مشخصات جانبی است.
سالن سینمای سه بعدی با سیستم صوتی دالبی ساراند،سالن بیلیارد با میز اسنوکر،دو فضای مجزا با مساحت بالغ بر 500متر مربع جهت استخر،سالن Gymبا دستگاه های ورزشی ، کنترلرهای هوشمند ABB با امکان تنظیم دما، نور،صدا یا موسیقی از دیگر امکانات موجود است.
در آشپزخانه واحدهای مسکونی از تجهیزات اجاق گاز، فر،مایکروفر، کافی میکر وماشین ظرفشویی از برند آلمانی ، یخچال و فریزر آلمانی استفاده شده و آئین نامه 2800 ایران و استاندارد ISO 9001 در طراحی و ساخت برج مسکونی کسب شده است.
این سازه تا 6/8 درجه در مقیاس ریشتر در برابر زلزله مقام شده و انسان را به یاد مقاومت مسکن های مهر می اندازد که مقرر است تا 7 ریشتر مقاوم باشند.اینگونه است که در می یابیم حتی جان انسان ها نیز به نسبت ثروتشان ایمن است و عدالت در تیر اهن و مقاومت ساختمان ها نیز با قیاس دارایی صاحبانشان سنجیده می شود؛هر چند که در نهایت مسکن های مهر در شرایطی که راه ارتباطی مناسبی ندارند و بعضا بدون امکاناتی نظیر گاز و آب و... هم تحویل داده می شود. 

Dienstag, 14. Februar 2012

ناو هواپیمابر آمریکا دوباره از تنگه هرمز گذشت


ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن برای دومین‌بار در هفته‌های اخیر بدون حادثه از تنگه هرمز در نزدیکی آب‌های ساحلی ایران عبور کرده است.
این ناو هواپیمابر را یک رزمناو و یک ناوشکن آمریکایی همراهی می کردند.

کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی که در عرشه ناو آبراهام لینکلن حضور دارد، می‌گوید که همزمان با عبور این ناوگان از نزدیکی آب‌های ساحلی ایران در حوالی جزیره ابوموسی، یک کشتی ایرانی به آن نزدیک شد و تا حدود سه کیلومتری این ناوگان جلو آمد، ولی بعد از آن دور شد.
او گفت که یک ساعت بعد، وقتی ناوگان در حال عبور از دهانه تنگه هرمز بود، یک هواپیمای نظامی نیروی هوایی ایران هم از فاصله‌ای نزدیک پرواز کرد و این کاروان را زیر نظر داشته است.
به دنبال تصویب تحریم خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، مقامات رسمی ایران تهدید کردند که ممکن است در اقدامی متقابل، تنگه هرمز را مسدود کنند.
برآورد می‌شود که نزدیک به ۲۰ درصد نفت خام مصرفی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند و مسدود شدن این مسیر می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر تحولات بین‌المللی داشته باشد.
خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در عرشه ناو آبراهام لینکلن می‌گوید که این ناو، جایگزین ناو دیگری خواهد شد که هم‌اکنون در دریای عمان مستقر است و پیام این آمدوشدها این است که با وجود تهدیدهای ایران، آمریکا خود را متعهد می‌داند که این شاهراه تجارت جهانی را باز نگه دارد.
کم‌عرض‌ترین بخش تنگه هرمز که در حد فاصل ایران و امارات قرار دارد، ۲۱ مایل دریایی (معادل حدود ۴۰ کیلومتر) عرض دارد.
خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید که وقتی ناو آبراهام لینکلن در حال عبور از بخش کم‌عرض تنگه هرمز بود، تمام جت‌های جنگنده در عرشه این ناو مستقر بودند، ولی هلی‌کوپترهای نیروی دریایی آمریکا بر فراز آن پرواز می کردند.
او می‌گوید: "به وضوح مشخص بود که عملیات عبور این ناو هواپیمابر از تنگه هرمز با دقت طراحی و برنامه‌ریزی شده است و وقتی سخت‌ترین بخش این عملیات بدون هیچ حادثه‌ای اجرایی شد، خدمه کشتی ابراز خوشحالی کردند".
خبرنگار ما می‌گوید که در طی روز، یکی از نگرانی‌های خدمه آمریکایی حاضر در ناو آبراهام لینکلن این بود که مبادا قایق‌های کوچک، سریع و پرقدرت سپاه پاسداران برای آنها دردسرآفرین شود.
به گفته کسری ناجی، این اتفاق چندبار در حین عبور و مرور کشتی‌های آمریکایی از این محدوده رخ داده بود، ولی روز سه‌شنبه، ۱۴ فوریه، چنین اتفاقی رخ نداد و این ناوگان توانست بدون مزاحمت از تنگه هرمز خارج و وارد دریای عمان شود.
ماه گذشته در زمان عبور این ناو از تنگه هرمز، یک کشتی جنگی فرانسوی و ناوچه نیروی دریایی بریتانیا آن را همراهی می‌کردند.
ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن که برای نزدیک به سه هفته در خلیج‌فارس حضور داشت، همزمان با تحت نظر گرفتن روند عبور و مرور کشتی‌ها از تنگه هرمز و کسب اطمینان لازم از جریان داشتن روند آمدوشد در این آبراه، در عملیات نظامی در افغانستان هم مشارکت می‌کند.

فیلم / عکس / وگزارشات کامل 25 بهمن



در لحظه تنظیم خبر در ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه بعد از ظهر؛ صدای بوق ممتد اتومبیل های سواری  در خیابان انقلاب.

***

رفته رفته با تاریک شدن هوا؛ افزایش میزان جمعیت در پیاده روها حوالی میدان ولیعصر و خیابان انقلا، چهار راه کالج و میدان ونک


***

 به گزارش یک شاهد عینی از میدان هفت تیر از دقایقی پیش مامورین اقدام به تفتیش موبایل بصورت رندوم کردند. نیروهای لباس شخصی که با لباس شخصی های قدیمی ظاهری متفاوت دارند در میان جمعیت پراکنده اند و سه نفر از بالای یک ون در گوشه ای از میدان مشغول فیلمبرداری بودند. پلیس مردم را به حرکت و پراکنده شدن ارشاد می کند.
***
در اصفهان از میدان انقلاب به سمت غرب تا پل فلزی و به شرق تا پل فردوسی (در خیابان کمال اسماعیل) و در محدوده چهارباغ عباسی تا میدان امام حسین و جنوب از میدان انقلاب تا سی و سه پل و بخشی از چهارباغ بالا به فاصله هر ۲۰ الی ۲۵ متر نیروی انتظامی مستقر شده. از سرهنگ تا سرباز وظیفه.
 چنان چهره شهر را امنیتی کرده اند که اگر کسی خیلی هم در جریان موضوع نباشد بلافاصله با دیدن این همه نیروی انتظامی متوجه ۲۵ بهمن می شود.

***
خبرگزاری فرانسه به‌نقل از شاهدان گزارش داده که مأموران نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی در چندین منطقه در تهران مستقر شدند.
***
بر اساس اخبار ارسالی به سایت ملی- مذهبی، فضای شهر تهران به شدت امنیتی و پلیسی است. ۲۵ بهمن، سالگرد تجمع در ایران است که در سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد میرحسین موسوی و مهدی کروبی برگزار شد.
بر اساس این گزارش ها، نیروهای انتظامی در همه خیابان های تهران از جمله ولی عصر، انقلاب، ستارخان و آزادی و میادینی چون هفت تیر و صادقیه حضور دارند. این نیروه ها حتی در برخی مراکز دیگر تهران که برای این تجمع اعلام نشده است نیز حضور دارند.
این گزارش می افزاید در سه راه نواب در خیابان آزادی برخوردهای مأموران با مردم شدید تر است و عده ای توسط مأموران دستگیر شده اند. 
****
شلیک گاز اشک آور در میدان آزادی و ضرب و شتم شهروندان

نیروهای امنیتی مستقر در میدان آزادی تهران با ضرب و شتم شهروندان با ایشان درگیر شده و تجمعات پراکنده ای در حوالی میدان آزادی شکل گرفته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از تهران، لحظاتی پیش بر اساس گزارشات شاهدان عینی نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم به شهروندان در پیاده رو ها حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم ایشان کردند.
در این درگیری های پراکنده جمعی از شهروندان معترض با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور به مقابله با اقدامات خشونت آمیز این نیروها پرداختند.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک گاز اشک آور به سمت تجمع کنندگان کردند.
این در حالیست که مبنای راهپیمایی امروز بر اساس فرخوان معترضان و منتقدین "راهپیمایی سکوت" بوده است.
هم چنین بنا برگزارشات دیگر چند تن از رهگذاران در میدان انقلاب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند در این منطقه درگیری گزارش نشده است.
خیابان شیراز، تحت طاووس و وزارت کشور نیز حضورنیروهای امنیتی چشمگیر گزارش شده است، بر اساس این گزارش در مقابل ساختمان وزارت کشور نیروهای ضد شورش در داخل چندین اتوبوس مشاهده شده اند.

****

ضرب و شتم مردم حوالی میدان آزادی، تفتیش و بازداشت شهروندان در عصر ۲۵ بهمن


 حوالی عصر سه شنبه 25 بهمن، نیروهای امنیتی مستقر در میدان آزادی تهران با ضرب و شتم شهروندان با ایشان درگیر شده و تجمعات پراکنده ای در حوالی میدان آزادی شکل گرفته است.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی و انتظامی با باتوم به شهروندان در پیاده رو ها حمله ور شده و اقدام به ضرب و شتم ایشان کردند.

در این درگیری های پراکنده جمعی از شهروندان معترض با سر دادن شعار مرگ بر دیکتاتور به مقابله با اقدامات خشونت آمیز این نیروها پرداختند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی برای متفرق کردن مردم اقدام به شلیک گاز اشک آور به سمت تجمع کنندگان کردند.

این در حالیست که مبنای راهپیمایی امروز بر اساس فرخوان معترضان و منتقدین "راهپیمایی سکوت" بوده است.

هم چنین بنا بر گزارش های دیگر چند تن از رهگذران در میدان انقلاب از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند در این منطقه درگیری گزارش نشده است.

همچنین خیابان شیراز، تحت طاووس و وزارت کشور نیز حضورنیروهای امنیتی چشمگیر گزارش شده است، بر اساس این گزارش در مقابل ساختمان وزارت کشور نیروهای ضد شورش در داخل چندین اتوبوس مشاهده شده اند.

سامانه خبری کلمه نیز گزارش داده است که در میدان هفت تیر مامورین اقدام به تفتیش موبایل های شهروندات بصورت اتفاقی (برخی افراد) کردند.
همچنین نیروهای لباس شخصی که با لباس شخصی های قدیمی ظاهری متفاوت دارند در میان جمعیت پراکنده اند و سه نفر از بالای یک ون در گوشه ای از میدان مشغول فیلمبرداری بودند. پلیس مردم را به حرکت و پراکنده شدن هدایت می کند.

هحچنین از خیابان آزادی گزارش شده که تقاطع خیابان اسکندری در محلی مربوط به نیروی انتظامی، تعدادی از مردم بازداشت شده و نگهداری می شوند.

در عین حال گزارش ها حاکی از آن است که برخی بازداشت شدگان بعد از زمان کوتاهی آزاد شده اند و تعدادی هنوز در بازداشت نیروی انتظامی هستند.




فیلمحضور مردم در پیاده رو ها در 25 بهمن حوالی میدان انقلاب





Montag, 13. Februar 2012

آخرین کنسرت مدونا در آمریکا و حمایت او از عدم حمله نظامی به ایران...


برقراری جو امنیتی- پلیسی در دانشگاه تهران در آستانه ۲۵ بهمن


: بنا به گزارش های رسیده، در پی انتشار فراخوان فعالان جنبش سبز برای برگزاری تظاهرات مدنی ۲۵بهمن ماه، و اعلام حمایت دانشجویان سبز دانشگاه تهران از این تظاهرات، از بامداد روز دوشنبه ۲۴ بهمن، نیروهای امنیتی خارج از دانشگاه به همراه ماموران حراست، جو پادگانی در فضای دانشگاه تهران برقرار کردند.

گزارش های رسیده به جرس حاکی است که دانشگاه تهران از بامداد دوشنبه به محاصره نیروهای امنیتی در آمده و ماموران با کنترل شدید ورود و خروج به دانشگاه تهران، به گشت زنی در محوطه دانشگاه با موتورسیکلت و ایجاد صداهای ناموزون توسط موتورهایشان جهت ایجاد جو ارعاب در دانشگاه مشغول هستند.
بر اساس گزارش های زسیده، عوامل وزارت اطلاعات از طبقات فوقانی ساختمانهای داخل و اطراف دانشگاه تهران، این محل و خیابان های اطراف را تحت رصد و کنترل شدید قرار داده اند.
دانشجویان سبز دانشگاه تهران اعلام داشته اند که با وجود فضای فوق امنیتی تجمع و تظاهرات اعتراضی اعلام شده را برگزار خواهند نمود.

موافقت کنگره آمريکا با بودجه بمب های سنگرشکن

قانونگذاران آمريکايی با تخصيص بودجه ای ۸۱ ميليون دلاری برای توليد نوع جديدی از بمب های سنگرشکن يا رخنه گر، موافقت کردند.
 
مقام های وزارت دفاع آمريکا می گويند بودجه دريافتی برای يک طرح فوری به منظور تکميل بمب های سنگر شکن، به کار گرفته خواهد شد.
 
اين بمب های ۱۳ تنی، قادر به تخريب پناهگاه های زيرزمينی در عمق ۶۰ متری زمين هستند.
 
گفتگوها بر سر بهينه سازی اين بمب ها در شرايطی صورت می گيرد که ايران اعلام کرده است غنی سازی اورانيوم را در تاسيسات زيرزمينی فوردو در نزديکی قم، آغاز خواهد کرد.
 
روزنامه وال استريت جورنال می نويسد: تخصص بودجه ۸۱ ميليون دلاری به منظور قدرتمندتر کردن بمب های سنگرشکن آمريکاست.
 
ارتش آمريکا تاکنون برای توليد بيست بمب سنگر شکن از نوع جديد، سرمايه گذاری کرده است.
 

ناوگان پنجم آمریکا: برای مقابله با ایران آماده‌ایم

 فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین اعلام کرد، که نیروی دریایی آمریکا، هم‌‌اکنون آمادگی هرگونه برخورد با ایران را دارد؛ دریاسالار مارک فاکس گفت نیروی دریایی آمریکا خود را برای شرایط متفاوت آماده کرده است.

دریاسالار مارک فاکس، فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده، ضمن اذعان به توانایی‌های نظامی ایران، تاکید کرد که نیروی دریایی آمریکا «همین امروز» آمادگی دارد که به هرگونه تحرک ایران پاسخ دهد.

این فرمانده بلندپایه آمریکایی تصریح کرد، ناوگان تحت امرش، بر روی گزینه‌های احتمالی گسترده‌ای کار کرده‌اند.

مارک فاکس گفت: «ما جنگ‌افزارهای بسیار دقیق و مرگباری ساخته‌ایم که بسیار کارآمدند و ما آماده‌ایم.»

وی تاکید کرد: «ما برای هر احتمالی آماده‌ایم.»

دریاسالار مارک فاکس با این حال اظهار داشت ایران می‌تواند به نیروهای آمریکایی در خلیج فارس به ویژه از راه‌های غیرمتقارن مانند قایق تندرو و مین‌گذاری ضربه وارد کند.

فرمانده ناوگان پنجم ایالات متحده گفت: «ما ضدگلوله نیستیم؛ کسانی هستند که می‌توانند به ما ضربه سخت وارد آورند.»

مارک فاکس درعین حال تاکید کرد که به نیروهایش خاطر نشان ساخته که اگر به آنها حمله شود از «حق دفاع از خود برخوردارند و موظفند که از خود دفاع کنند».

این اظهارات، بیانگر مواضع دیگر مقام‌های آمریکایی و به ویژه وزیر دفاع آمریکا، لئون پانتا است که بستن تنگه هرمز را خط قرمز آمریکا دانسته بود.

خط قرمزی که پس از اظهارات معاون احمدی‌نژاد، و شماری دیگر از فرماندهان ایرانی، آمریکا بار دیگر بر آن تاکید ورزید.

‌آیت‌الله خامنه‌ای در آخرین خطبه‌های نماز جمعه خود، ضمن اینکه تهدیدها و تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه ایران را بی‌اثر دانسته بود، تصریح کرد که ایران‌ هم «تهدیدهایی دارد که وقتی لازم باشد ان شاء الله اعمال خواهد شد.»

در فضای تنش‌آلود مناسبات ایران و آمریکا و در حالی که نیروهای دو کشور در نزدیکی یکدیگر به سر می‌برند، نجات چند قایق ایرانی، از سوی ناوهای آمریکایی کمی فضا را تلطیف کرد و وزارت خارجه ایران هم آن را انساندوستانه دانست.

حزب سبزهای آلمان: حصر موسوی و کروبی «آدم‌ربایی حکومتی» است

حزب سبزهای آلمان در بیانیه‌ای تصریح کرد که ربودن و بازداشت موسوی، کروبی و رهنورد به دستور مقامات حکومت ایران صورت گرفته است. این حزب خواستار پایان بخشیدن به این بازداشت‌های غیرقانونی شد.
حزب سبزهای آلمان طی بیانیه‌ای خواستار آزادی موسوی، کروبی، رهنورد و سایر زندانیان سیاسی معترض به انتخابات سال ۱۳۸۸ شد. در این بیانیه همچنین از نامه ۳۹ زندانی سیاسی ایران، که آزادی این سه تن و سایر زندانیان سیاسی را اولین قدم برای برگزاری انتخابات آزاد درایران دانسته بودند، حمایت کرده است.

 

در بیانیه حزب سبزها که به امضای "کلودیا روت" رهبر این حزب رسیده از حصر خانگی موسوی‌، کروبی و رهنورد به‌عنوان «آدم‌ربائی حکومتی» یاد شده است. خانم روت نوشته است: «۱۴ فوریه سالگرد ربایش و حصر میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد و مهدی کروبی رهبران جنبش دموکراسی‌خواهی ایران به دستور حکومت ایران است. این افراد، به همراه صدها معترض دیگر، به طور غیرقانونی بازداشت شدند. این دستگیر‌ی‌ها نه تنها خلاف کلیه قوانین بین‌المللی است بلکه قوانین ایران را نیز زیر پا گذاشته است.»

«خودداری شرکت های بین المللی دارنده نفتکش از انتقال نفت ایران»

 گروه کشتيرانی «او اس جی»، شرکت فرانت لاين و بیشتر صاحبان سوپر تانکرهای نفتکش اعلام کرده اند که از اين پس نفت ايران را به مشتريان آن در نقاط مختلف جهان منتقل نخواهند کرد.

«او اس جی» که مرکز آن در نيويورک است اعلام کرد که ۴۵ سوپر تانکر این شرکت ديگر از ايران بارگيری نخواهند کرد.

شرکت های کشتيرانی فرانت لاين و Nova هم که مجموعا ۹۳ نفتکش و سوپر تانکر در اختيار دارند گفته اند که از داد و ستد با جمهوری اسلامی خودداری می کنند.

گرچه آمريکا و اتحادیه اروپا پیش از این تلاش کرده بودند تا با اعمال تحريم هایی، درآمدهای ارزی ايران از محل صادرات نفت را کاهش دهند و از گسترش برنامه هسته ای جمهوری اسلامی جلوگيری کنند ولی به دليل پيچيدگی وضعيت بيمه صنايع کشتيرانی بين المللی نتوانسته بودند در اين امر موفق شوند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، فعاليت بيشتر شرکت های بزرگ نفتکش در خارج از آمريکا و اروپا متمرکز شده است و به همین دليل در گذشته جلوگيری از نقل و انتقال نفت ايران مشکل بود.

اما اکنون با تحريم نفت ايران از سوی اتحاديه اروپا و همچنين تحريم شرکت های بيمه ای که با ايران همکاری می کنند، نقل و انتقال نفت ايران با مشکلات جدی روبرو شده است.

بيمه حدود ۹۵ درصد از شرکت های نفتکش بين المللی طبق قوانين اروپا صادر می شود و به گفته تحليل گران نفتی، جمهوری اسلامی ایران از اين پس به سختی می تواند نفت صادراتی خود را به دست مشتريانش برساند.

به نوشته بلومبرگ، گرچه شرکت های بزرگ کشتيرانی تا چند هفته پيش هم به نقل و انتقال نفت ايران ادامه می دادند ولی به گفته «پر منسون»، از دست اندرکاران خطوط بین المللی کشتيرانی در استکهلم سوئد، برگ برنده در این زمینه، کنترل شرکت های بيمه است که می تواند داد و ستد با ايران را کاهش دهد.

بلومبرگ می افزاید: يکی از تانکرهای گروه کشتيرانی «او اس جی» در اواخر ژانويه سال جاری در بندر خارک پهلو گرفت ولی پس از يک روز آب های ايران را ترک کرد.

ظرفيت اين نفتکش دو ميليون بشکه نفت خام است که به نوشته بلومبرگ به احتمال زياد در ايران بارگيری کرده و به مقصد يکی از مشتريان نفت ايران به راه افتاده است.

اما در هفته های اخير شرکت های بزرگ بين المللی که نگران لغو قراردادهای بيمه نفتکش های خود هستند روز به روز از بازار ايران فاصله می گيرند.

اتحاديه اروپا خريد نفت از ايران را حدود پنج ماه ديگر کاملا متوقف می کند و مشتريان آسيايی ايران هم به دنبال جايگزين های مناسب برای تامين انرژی مورد نياز خود هستند.

هفته گذشته آژانس بين المللی انرژی در گزارش ماهانه خود، تحريم ها عليه ايران را موثر خواند و گفت در صورتی که تحريم های اتحاديه اروپا عليه ايران کاملا اجرا شود احتمالا حدود يک ميليون بشکه از نفت صادراتی ايران کاهش خواهد يافت.

به گفته آژانس بين المللی انرژی، در این صورت ايران مجبور خواهد شد مازاد نفت توليدی خود را در شناورهای دريايی دخيره کند و يا از سطح توليد نفت خود بکاهد.

Samstag, 11. Februar 2012

بدبختارو ببین کیارو آوردن 22 بهمن


به این دختره سمت چپیه نگاه کنید. قشنگ تابلو از این خواهرای بسیجیه که فقط واسه امروز بزکش کردن. از موها و آرایش عهد بوقش میشه فهمید یارو اصلا اینکاره نیست و مثل مترسک امروز درستش کردن و انداختنش تو خیابون فقط واسه نمایش. دیگه هممون تو فک و فامیلامون دخترای خوشگل داریم که آرایش میکنن و خیلی فشن میگردن. کدومشون از این رژیم خوششون میاد؟ اصن با عقل جور در میاد یکی موهاش بیرون باشه بعد بیاد راهپیمایی 22 بهمن؟ اینا فقط دارن خودشونو مسخره میکنن بدبختا. اینقدر   آوردن ببین دارن چه کارهایی میکنن. بیشرفا از سرتاپاشون هرزگی میباره